Abuzuri in presa

Jurnalist interzis de Consiliul Local din Câmpulung Moldovenesc!

postat 5 dec. 2016, 01:32 de Office Mediasind   [ actualizat la 7 dec. 2016, 00:56 ]

                                                       Nr.394/05.12.2016

Către Consiliul Local Câmpulung Moldovenesc,

Domnului Mihăiţă Negură, Primar,


Sindicatul Român al Jurnaliştilor MediaSind,  organizaţie naţională a lucrătorilor din mass-media, membru-fondator a Federaţiei Cultură şi Mass-Media FAIR-MediaSind - organizaţie afiliată la Federaţia Internaţională a Jurnaliştilor şi Federaţia Europeană a Jurnaliştilor, protestează faţă de modul în care a fost tratat jurnalistul Robert Willy Toperţer, în cadrul şedinţei Consiliului Local al localităţii Câmpulung Moldovenesc, din data de 24 noiembrie 2016.

Menţionăm că dl. Robert Willy Toperţer este membru al organizaţiei noastre, fiind recunoscut ca jurnalist în peste 130 de ţări în care Federaţia Internaţională a Jurnaliştilor are membri afiliaţi, deţinând legitimaţia nr. R1337, cu valabilitate până la data de 25.02.2018.  Refuzul membrilor Consiliului Local de a accepta ca jurnalistul să-şi exercite meseria în cadrul şedinţei  în care se votau proiecte importante pentru locuitorii municipiului, conform ordinei de zi aprobate, demonstrează o încălcare a prevederilor art. 43 din Legea 215/2001, o  evidentă lipsă de transparenţă, precum şi o încălcare a libertăţii de exprimare.  

SRJ MediaSind va sesiza acest caz organismelor internaţionale.  

 

Sindicatul Român al Jurnaliştilor MediaSind,

Cristinel Godinac, Preşedinte                                                             


  


Ziarul online ACTUAL MM acţionat în instanţă de jurnalistul Romeo Roşiianu

postat 3 mar. 2016, 00:21 de Office Mediasind   [ actualizat la 3 mar. 2016, 00:22 ]

Jurnalistul Romeo Roşiianu, (foto), Redactor şef la publicaţia Ştiri MM din Baia Mare, a acţionat în judecată ziarul online ACTUAL MM, deoarece a fost acuzat că ar fi agresat o persoană. Acesta susţine că publicaţia online, "cu rea credinta SI FARA SA MI SE FI CERUT VREUN PUNCT DE VEDERE, asa cum prevede si Codul Deontologic al Jurnalistului Profesionist, dar si Statutul Jurnalistului Profesionist, si cu grave incalcari ale legilor in vigoare  DA CA SIGUR faptul ca eu m-as face vinovat de agresarea unei persoane, al carui nume nu este precizat in articol insa. Dar al meu da! De asemenea, in mai multe randuri se subliniaza in articol faptul ca as fi fost baut." - se arată în documentul trimis instanşţei.

Jurnalistul explică faptul că până în prezent nicio persoană din cadrul ziarului sau din partea organelor abilitate nu l-au contactat şi că nu i s-a dat posibilitatea să se apere, iar imaginea sa este terfelită acum de mai multe publicaţii care au preluat ştirea fără să o verifice.

Jurnalistul consideră că asupra sa este declanşată o campanie de presă cauzată de mai multe anchete şi articole critice scrise de acesta la adresa primarului Cătălin Cherecheş.

Pe această cale, Sindicatul Român al Jurnaliştilor MediaSind, face un apel către autorităţile abilitate  locale să cerceteze cu celeritate acuzaţiile jurnalistului Romeo Roşiianu.  Totodată, SRJ MediaSind  face un apel către colegii din presă să respecte prevederile Codului Deontologic al Jurnalistului, să verifice informaţiile publicate şi să prezinte punctele de vedere a tuturor părţilor implicate.

Departament Comunicare SRJ MediaSind

Vă prezentăm cererea de chemare în judecată depusă la Judecătoria Baia Mare.


Catre
Judecatoria Baia Mare

Domnule Presedinte

Subsemnatul Ioan Romeo Rosiianu, domiciliat in municipiul Baia Mare, .............................., prin prezenta 

CHEM IN JUDECATA

conducerea ziarului electronic ACTUALMM.RO pentru savarsirea infractiunilor prevazute de art 70, 71, 72, 73 si 74 din Noul Cod de Procedura Civila.

Mai exact, in aceasta publicatie on line din Baia Mare, cu sediul in str. Victoriei nr 2, conform datelor existente la rubrica CONTACT a  acesteia, a fost publicat, in data de 01.03.2016 un articol avand titlul „EXCLUSIVITATE ACTUALMM.RO – Un jurnalist din Baia Mare si-a batut iubita de a bagat-o in spital”.

Cu ea credinta SI FARA SA MI SE FI CERUT VREUN PUNCT DE VEDERE, asa cum prevede si Codul Deontologic al Jurnalistului Profesionist, dar si Statutul Jurnalistului Profesionist, si cu grave incalcari ale legilor in vigoare SE DA CA SIGUR faptul ca eu m-as face vinovat de agresarea unei persoane, al carui nume nu este precizat in articol insa. Dar al meu da!
De asemenea, in mai multe randuri se subliniaza in articol faptul ca as fi fost baut.
NU EXISTA NICIO DOVADA CA EU AS FI CONSUMAT BAUTURI ALCOOLICE atunci si acolo unde zic ei, dar ei dau ca siguuur acest fapt!
Mai mult decat atata, dupa cum vedeti si din listele cu comentariile la acest articol, veti vedea ca informatia subliminala, intarita si subliniata de ei, cum ca as fi baut a avut impact, mai multi asa zisi cititori trecand direct la denigrarea mea, comentariile fiind admise apoi, dupa cum veti vedea, altele sterse, dupa ce au avut efectul scontat.

ARAT EXPLICIT CA PANA LA DATA INAINTARII PREZENTEI CHEMARI IN JUDECATA NU MI S-A ADUS LA CUNOSTINTA ABSOLUT NICIO INVINUIRE IN SENSUL CELOR INDICATE CA FIIND CERTE IN ARTICOL SAU IN ALTUL.
ORGANELE ABILITATE NU M-AU CONTACTAT pana in prezent, dar acesti jurnalisti care semneaza „ActualMM.ro” spun ca au „informatii” si „surse”.
Ei au preferat sa mentioneze acele „surse” decat sa ma sune personal si sa-mi ceara un punct explicit de vedere si sa-mi dea posibilitatea sa ma apar, daca era cazul, sau sa imi expun propriul punct de vedere.

Primul comentariu la acest articol, din cate rezulta din cele 4 (patru) serii printate de pe acest ziar, din subsolul articolului cu pricina a fost publicat de un cetatean care semneaza „Adi”, la ora 19:13.
Din cate veti constata aceste comentarii nu au legatura directa cu subiectul articolului, ci vizeaza vadit defaimarea mea. Dovada ca vorbeste déjà de o „blonda”, fara ca in articol sa fie vreo descriere a fostei si respectiv a actualei mele prietene.
Altfel spus, a avut ca scop incitarea cititorilor in vederea defaimarii mele, aducandu-mi- se SI ASTFEL atingere drepturilor mele la viata privata, la demnitate, la propria imagine, laolalta cu atingeri aduse vietii mele private.
Ca s-a dorit o incitare impotriva mea este evident, deoarece dupa ce cititorii au fost astfel provocati, din cate rezulta din lista atasata cu vizitatorii pe zile ai acestei publicatii s-a vazut imediat o crestere a numarului de vizitatori de la 15.590 cati au avut in data de 01.03/2016, pana la 19.961 in data de 02.03.2016, cand déjà articolul fusese intens mediatizat si preluat si de o multime de alte canale media.
CA AU DORIT evident sa isi faca publicitate pornind de la acest subiect este evident, deoarece puteti constata usor ca NU AVEAU AUDIENTA scontata, de vreme ce in data de 27.02.2016 au avut 10.962 de cititori, numai 8.095 in duminica de 28.02.2016 si 12.846 in  ziua de luni, 29.02.2016.
Altfel spus, DELIBERAT a fost introdus numele meu in articolul incriminat, deoarece in felul acesta si-au asigurat o promovare a publicatiei.
Acest lucru este vizibil, de asemenea, din faptul ca ESTE O DIFERENTA MARE INTRE cele 4 LISTE CU COMENTARII DIN SUBSOLUL ARTICOLULUI, pe care le atasez prezentei chemari in judecata, fapt ce ne indreptateste sa conchidem ca persoane din chiar interiorul redactiei au scris anumite comentarii, cat sa incite cititorii impotriva mea, cu scopul vadit de a fi redus la tacere, eu fiind cunoscut ca unul din jurnalistii incomozi din judet si tara, care am scris foarte multe articole critice la adresa primarului Catalin Chereches, a activitatii acestuia, a modului in care gestioneaza cheltuirea banului public.
Supozitia sta in picioare cata vreme cladirea in care isi desfasoara ei activitatea e de notorietate ca ii apartine primarului Catalin Chereches, toti sau aproape toti jurnalistii de aici fiind, la randul lor cunoscuti si recunoscuti ca fiind „oamenii de casa” ai primarului Catalin Chereches.

ARAT ca s-a urmarit defaimarea mea si ca acest lucru rezida si din faptul ca pe site-ul ACTUALMM.RO este posibila publicarea unui mesaj de catre orice persoana, doar prin introducerea unui nume CARE POATE FI SI FALS – dovada ca apare un comentariu, ulterior sters semnat chiar ROSIIANU, desi nu l-am semnat eu (LISTA - 1) – si a unei adrese de e-mail, ei nu au binevoit sa achizitioneze un program de verificare automata a autenticitatii numelui si adresei indicate.
Mai mult, faptele sunt cu atat mai grave cu cat comentariile nu sunt publicate automat, ci numai dupa o prelucrarea si verificarea prealabila a unui webmaster care, PROBABIL, are ca scop doar evitarea cuvintelor obscene, de vreme ce toate celelalte acuze si defaimari au fost admise ca FIIND ADEVARATE si supuse dialogului si dezbaterii publice, aducandu-mi-se si astfel grave prejudicii de imagine si atingere tuturor drepturilor mele prin savarsirea infractiunilor prevazute de art 70, 71, 72, 73 si 74 din Noul Cod de Procedura Civila.

Tot de INCITARE putem vorbi si din faptul ca sub fiecare comentariu afisar apara indemnul RASPUNDETI.
Este evident ca ASTFEL ISI ASUMA publicarea „opiniilor” cititorilor  si ca isi asuma si responsabilitatea juridica pentru aceste comentarii care, din cate constatati, nu au legatura decat tangential cu subiectul articolului, ele vizandu-ma exclusiv pe mine ca persoana.

PREJUDICIUL CAUZAT IMAGINII MELE PUBLICE este cat se poate de evident. 

In momentul de fata am 16 carti publicate, sunt unul dintre cei mai cunoscuti, apreciati si premiati ziaristi din tara, am fost inclus in 10 dictionare, in 30 de antologii literare, am semnat referinte critice, prefata sau postafata la peste 200 de volume, conduc trei publicatii on – line, o revista de cultura si sunt presedintele unei asociatii non profit, in trecut fiind chiar si presedintele unui sindicat al jurnalistilor profesionisti, unde cei care lucreaza actualmente la ActualMM nu au fost membri, pentru ca acolo se punea problema de respectarea si asumarea celor prevazute in Codul Deontologic al Jurnalistului Profesionist, dar si in Statutul Jurnalistului Profesionist.
 
Atingerea adusa celor mai intime si mai nobile resorturi ale personalitatii umane provoaca mai multa vatamare decat orice dauna care se poate produce unei persoane.

Din acest motiv daunele morale solicitate de noi in acest caz sunt de 100.000 lei, data fiind reaua lor credinta dovedita, PENTRU CA NICI PANA LA DATA INTRODUCERII PREZENTEI CHEMARI IN JUDECATA nu am fost contactat de nimeni din aceasta redactie, pentru a mi se cere un punct de vedere, scopul vadit fiind astfel LINSAREA MEA MEDIATICA, defaimarea mea.

Argumentam acest capat de cerere – in afara celor aratate mai sus – si prin faptul ca acest articol scris vadit cu rea credinta si nedocumentat, cu incalcarea celor mai elementare reguli ale presei A FOST IMEDIAT PRELUAT SI DAT CA SIGUR (pentru ca ceilalti ii cred profesionisti pe cei de la ActualMM) DE O SUMEDENIE INTREAGA DE ALTE SITE-URI, TELEVIZIUNI SI PUBLICATII.

MENTIONEZ AICI SI ATASEZ numai dovada faptului ca acest articol scris tendentios si nedocumentat a fost preluat de STIRIPESURSE.RO, Ziare.RO, www.fluierul.ro, www.ultimelestiri.eu, ROMANIATV.net si Romania Tv, REALITATEA TV si RealitateaTv.net, www.bzi.ro, www.ziarulprofit.ro, www.ziarelive.ro, www.ziare.com, Discard.ro, Astazi.ro, ZiareAZ.RO, si altele, campania de denigrare continuand.

In felul acesta o informative neverificata a ajuns la indemana unei tari intregi, pentru ca aceste ziare, televiziuni si publicatii pot fi urmarite nu numai local, zonal sau national, ci si international, EU FIIND DEJA DECLARAT VINOVAT DE CEI DE LA ACTUALMM, fara ca o instanta sa fi concluzionat asta, dupa o ancheta prealabila a organelor abilitate si un proces.
Despre un caz asemanator Dr Horatiu Dan Dumitru nota intr-un Articol publicat in Revista "Pandectele Romane" nr. 5/200, Probleme juridice privind continuturile negative din Internet 

„Internetul reprezinta un camp de manifestare predilect pentru suporterii limbajului critic, indiferent de temele pe care acestia le abordeaza mai mult sau mai putin explicit. Paginile Web si, in special, camerele de conversatie abunda in declaratii critice, in schimburi verbale de o duritate uneori extrema, intre persoane care formuleaza diverse opinii, fie ca este vorba despre muzica, politica, ecologie, sex, droguri sau orice alta tema de interes general. 

Sub un anumit aspect, Internetul are vocatia de a fi un �Hyde Park virtual�, un loc in care formele de protest cele mai variate se pot regasi cu usurinta, beneficiind adesea de acoperirea anonimatului. Posibilitatea de a te adresa unui public nedeterminat, precum si capacitatea tehnologica de a-ti ascunde indentitatea (1) amplifica doza de curaj de a spune ceea ce gandesti despre ceva sau despre cineva. Oameni care in lumea reala sunt lipsiti de indrazneala de a-si afirma public optiunile gasesc in Internet modalitatea ideala de a se exprima aproape fara rezerve.”

Altfel spus, prin ceea ce mi-au facut cei de la ActualMM au mijlocit tuturor refulatilor sa ma denigreze.

Anexez toate inscrisurile enumerate si copie dupa taxa de timbre, in valoare 100 lei.

Rog citarea mea la resedinta, adica bdul Bucuresti nr 21A/11.




Baia Mare                                                  Ioan Romeo Rosiianu

03.03.2016




Semnal de alarmă la Realitatea TV Cluj: „Ne vom mai lua salariile vreodată?!”

postat 6 feb. 2014, 07:04 de Office Mediasind   [ actualizat la 6 feb. 2014, 07:08 ]

Un jurnalist de la Ziua de Cluj, care prestează și pentru Realitatea TV Cluj, și-a luat inima în dinți și a lansat online un semnal de alarmă cu privire la situația angajaților de acolo. Salariile sunt neplătite de aproape două luni în redacțiile coordonate de jurnalistul clujean Rareș Bogdan, acum Director editorial la stația centrală a Realitatea.

Cătălin Suciu  este reporter sportiv la Ziua de Cluj și se adresează public acționarilor Ziua de Cluj și Realitatea TV Cluj. 

Iată scrisoarea sa deschisă:

„Stimabili acţionari (care sunteţi, că nimeni nu mai ştie),

Sunteţi nişte oameni senzaţionali şi vă pasă de bunul mers al redacţiei ZIUA de CLUJ şi Realităţii TV.

Am fost şi eu îndrăgostit odată –cred, de ceea ce ne place să numim jurnalism. Am crescut cu iluzii şi m-am bucurat să practic cea mai frumoasă meserie din lume, aşa cum o vedeam eu. După care am crescut şi-am devenit o leacă mai înţelept. Am ajuns la 27 de ani şi trăiesc din banii dumneavoastră preţioşi pe care întârziaţi să ni-i daţi, salarii pentru care am muncit şi eu şi colegii mei.

Dar nici să nu vă grăbiţi, nu e nici o problemă. Nici Eniko Neni nu se grăbeşte să-şi încaseze chiria. Electrica te lasă vreo trei luni, EON-ul te lasă şi el, au răbdare, deci, să nu vă grăbiţi. În plus, în ultima vreme mi-am făcut prieteni şi la bancă. Anamaria de la BRD mă sună la trei zile, cred că e impresionată de vocea mea. Vorbeşte suav şi mă întreabă ce mai fac (fâs).

De mâncat, nu se pune problema pentru că am observat că avem barter cu o pizzerie ce ne serveşte în fiecare vineri. Nu prea aţi trecut pe-aci în ultima vreme. Păcat, v-am fi invitat să serviţi cu nou din bunăciune, să staţi cu noi şi să povestiţi cu noi, să mai vedeţi cum se mai trăieşte. Nu e nici o grabă, poate vă faceţi timp după ce veniţi din Thailanda sau Macao, unde vă mai petreceţi vacanţele. Dar chiar nu vreau să par foarte insistent.
Eu sunt un amărât redactor sportiv. Luis Aragones, fostul mare antrenor al Spaniei (echipa de fotbal) trecut recent în nefiinţă, avea un motto care e general valabil. “Mai bine mă omori decât să mă minţi”.
Deci, stimabili acţionari, ca un umil redactor de sport ce sunt, vă întreb şi eu dacă vom mai lua vreodată salariile”.

Cuvântul Liber din Tg. Mureş obligat de instanţă să plătească drepturile din CCM Mass-Media!

postat 7 nov. 2013, 21:33 de Office Mediasind   [ actualizat la 7 nov. 2013, 21:33 ]

În urma acţionării în instanţă a angajatorului, SC Cuvântul Liber SRL din Târgu Mureş, jurnalista Oana Letiţia Bota , membră a FRJ MediaSind, a reuşit să câştige în instanţă drepturile prevăzute în Contractul Colectiv de Muncă din Mass-Media. 

Curtea de Apel Tg. Mureş a obligat SC. Cuvântul Liber SRL să-i plătească jurnalistei  "diferenţele de drepturi salariale pentru perioada 11.12. 2009 - 20.10.2010, rezultate între drepturile salariale efectiv primite şi drepturile salariale cuvenite, calculate în funcţie de salariul minim brut de 1500 lei, la care se adaugă sporul de fidelitate de 25% şi sporul de vechime de 10%."

 De asemenea, publicaţia Cuvântul Liber a mai fost  fost obligată la:

-  plata în favoarea reclamantei a dobânzii legale calculată asupra diferenţei de drepturi salariale, începând cu data de 11. 12. 2012 şi până la data plăţii integrale a debitului;

- virarea tuturor contribuţiilor de asigurări sociale datorate asupra drepturilor neacordate;

- înscrierea în carnetul de muncă al reclamantei a drepturilor salariale mai sus menţionate, aferente perioadei 11.12. 2009 şi 29.112. 2010;

- plata cheltuielilor de judecată.

Instanţa a hotărât că redactorului Oana Letiţia Bota îi sunt aplicabile prevederile Contractului Colectiv de Muncă din Mass-Media, sporurile de vechime, de fidelitate, coeficientul 2 pentru studiile superioare, salariul minim pe ramură (plus 25% faţă de salariul minim pe economie), etc.

"Inaplicabilitatea Contractului Colectiv de Muncă la Nivelul Ramurii Mass-Media invocată de către recurenta SC Cuvântul Liber SRL. se va respinge ca nefondată" - se arată în motivarea instanţei de judecată.

Sentinţa este definitivă şi irevocabilă.

Pentru curajul de a-şi cere drepturile în instanţă, jurnalista fost supusă de către conducerea publicaţiei la tot felul de abuzuri, mergându-se până la retragerea dreptului de semnătură, caz care face obiectul unui nou dosar.

Din fericire, există din ce în ce mai mulţi jurnalişti curajoşi care au înţeles că nu trebuie să mai tolereze abuzurile unor persoane "certate" cu legea şi cu bunul simţ. Acesta este şi unul dintre motivele pentru care unii angajatori au început să atace în instanţă Contractul Colectiv de Muncă şi clauza de conţtiinţă a jurnaliştilor (vezi cazul administraţiei Miculescu).

Pe această cale, Federaţia Română a Jurnaliştilor MediaSind face un apel la toţi jurnaliştii să-şi cunoască drepturile negociate din CCM Mass-Media (vezi aici contractul şi actele adiţionale) şi să-i acţioneze în justiţie pe angajatorii care se comportă ca nişte stăpâni de sclavi.

Departament Comunicare FRJ MediaSind


În atenţia Inspecţiei Muncii, CNA şi ANAF: Media Tv Medgidia îşi plăteşte angajaţii la „negru” !

postat 9 sept. 2013, 03:43 de Office Mediasind   [ actualizat la 9 sept. 2013, 03:44 ]

Federaţia Română a Jurnaliştilor MediaSind
 a luat act de sesizarea primită din partea jurnalistei Zully Mustafa, membră a Sindicatului Jurnaliştilor Profesionişti, de modul ilegal prin care conducerea postului de televiziune MediaTV Medgidia înţelege să respecte legislaţia audiovizualului, Codul Muncii şi Contractul Colectiv de Muncă din Mass-Media.

Potrivit sesizării primite din partea fostului „realizator de emisiuni, redactor şef ştiri, corector, voice over, etc.” Zully Mustafa, timp de şapte luni a lucrat în postul tv fără niciun contract de muncă sau de cesiune drepturi de autor. De asemenea, nici condiţiile logistice nu erau asigurate, angajaţii fiind transformaţi în simpli sclavi pe moşia patronatului televiziunii.

Având în vedere aceste fapte grave, FRJ MediaSind solicită Inspecţiei MunciiANAF şiConsiliului Naţional al Audiovizualului să demareze de urgenţă anchete la postul Media Tv Medgidia pentru ca administraţia instituţiei de presă să fie trasă la răspundere iar angajaţii să poată să lucreze în condiţii de legalitate.


Federaţia Română a Jurnaliştilor MediaSind

 Departament Comunicare

În continuare vă prezentăm sesizarea primită din partea jurnalistei Zully Mustafa.

În imagine Radu Sorin Elvis, patronul de facto al televiziunii şi consilier local la Primăria Medgidia.


Către Federaţia Română a Jurnaliştilor MediaSind

În atenţia domnului  Cristi Godinac, Preşedinte

Stimate domnule Cristi Godinac, 

As vrea sa sesizez un abuz de putere sau de media. Exista o televiziune in Dobrogea care se numeste Media Tv Medgidia (se vrea a fi un trust de presa, dar fara angajati, iata ceva nou in presa!). Exista, de asemenea, si Media TV Cernavoda, se trag sfori pentru Media Tv Cobadin, s-a incercat si la Mangalia, dar nu s-a putut (ori mai degraba s-a desfiintat dupa ce
 s-au plins unii oameni ca nu li s-au incheiat contracte de munca). 

Eu am lucrat la Media TV Medgidia (am fost angajata ca realizator de emisiuni, dar intre timp, adica imediat, am preluat si sarcina de redactor sef stiri, corector, voice over). Am lucrat timp de 7 luni (in ultimele doua i-am anuntat ca vreau sa ma retrag si i-am tot presat sa-mi gaseasca un inlocuitor). Motivul pentru care am plecat este simplu, ca nu pot spune "mi-am dat demisia", ca n-am avut din ce sa-mi dau demisia din moment ce n-a existat un contract de angajare. La fiecare sedinta lunara de redactie, cea tipica de dinainte de salariu, eu aduceam vorba despre contracte (fie si cele de drepturi de autor) sponsorul televiziunii, adica cel care dadea salariile, se plingea ca nu ne facem treaba.

 Las la o parte detaliile despre ce inseamna sa-ti faci treaba intr-o televiziune fara logistica si fara angajati, si sesizez doar faptul ca din luna decembrie pina in luna iunie, cind am plecat eu, nici unul dintre oamenii care lucrau acolo nu au avut contracte de angajare sau orice alt fel de contract semnat intre patronii sau sponsorul acestei televiziuni si acesti "wanna be angajati". 

Drept urmare, emisiunile realizate de mine (fara sa am in spate un producator, conceptul acesta fiind unul inexplicabil atit pentru omul din acte, Valentin Cotet, cit si pentru sponsorul televiziunii din Medgidia, si anume Sorin Radu Elvis, consilier local şi vajnic ecologist) au fost date in a nu stiu cata reluare si redifuzare, incalcind Legea audiovizualului, prin nerespectarea grilei de programe. Lasând la o parte detaliile legate de celelalte abuzuri (de la nesemnarea unui contract colectiv de munca, sau a unui contract de drepturi de autor la stiri realizate de eleve de liceu, fara experienta de reporter la evaziune fiscala etc.) am facut o sesizare la CNA pentru a-mi fi scoase din grila emisiunile realizate de mine, intrucit nu mai vreau ca imaginea mea sa fie asociata cu aceasta televiziune. In plus, neexistand un contract de drepturi de autor, unul de exclusivitate sau de cedare a drepturilor de autor, cum se procedeaza prin televiziuni, un contract de orice fel semnat, stampilat si parafat, am considerat ca am dreptul acesta. 

In acest sens, inpectorul teritorial CNA, Doina Stoica, a cerut martorul de emisie din luna august, deci la doua luni dupa plecarea mea, cind in continuare rulau emisiunile realizate de mine si deja se autosesizase publicul din Medgidia, plictisit de atitea reluari. Bineinteles ca imediat dupa aceea au inceput presiunile si amenintarile. Consilierul local a fost foarte deranjat de atitudinea mea, neasumandu-si partea de vina. 

As vrea ca si MediaSind sa ia cunostinta de acest caz si sa-l urmareasca si as mai vrea ca prin dvs sa fac o sesizare si la ITM pentru ca undeva in Romania exista inca televiziuni sau societati care functioneaza fara angajati, continuindu-se astfel linia evaziunilor fiscale, si mai mult decit atit, o schimonosire si o degradare a conceptului de televiziune libera, independenta etc. si a profesiilor care decurg din aceasta. 

Multumesc pentru timpul pe care l-ati acordat citind aceasta sesizare. 
Pentru orice alte detalii va stau la dispozitie.   

Zully Mustafa

writer, journalist and tv producer, 
Medgidia, Romania

ReporterVirtual.ro: Plângere penală. Şeful ştirilor TVR, acuzat de abuz în serviciu

postat 19 iul. 2013, 10:16 de Office Mediasind   [ actualizat la 19 iul. 2013, 10:17 ]

Claudiu Lucaci
, pe numele real Lukacsi, va ajunge curand la Parchetul de pe langa Tribunalul Bucuresti intr-un dosar penal in care este acuzat de abuz in serviciu. Jurnalista Carmen Kleibel  si cameramanul Dan Catana - corespondenti de Craiova (foto) – au depus plangerea impotriva sefului stirilor TVR. Cei doi sustin ca sunt hartuiti pentru ca fac parte din conducerea unui sindicat din televiziune. Cateva detalii le puteti citi intr-un fragment din plangerea penala. Recent, conducerea TVR ar fi trebuit sa dea un raspuns altor plangeri facute direct catre Claudiu Saftoiu, una dintre ele fiind de hartuire sexuala si doua de abuz in serviciu. Doar ca nici pana acum ancheta n-a ajuns la o concluzie, timp in care Lucaci a fost numit consul general la New York si s-a inscris la concursul pentru functia pe care o ocupa (n.r. concursuri care se vor desfasura in august).

Fragmente din plangerea penala

“Considerăm  că presiunile și hărțuiala la care suntem  supuși  sunt determinate  de  faptul că îndeplinim  funcția de vicepreședinte, respectiv secretar în cadrul  SINDICATULUI   2002   DIN   SOCIETATEA   ROMÂNĂ  DE   TELEVIZIUNE, față de care d-l  Claudiu Lukacsi-Coordonator cu atribuţii de director Direcţia Ştiri și-a manifestat, adeseori, antipatia. Mai mult, din declarații ale colegilor din Direcția Știri, s-ar fi exprimat, la adresa noastră cu cuvintele „Îi vreau pe ăștia doi la Craiova ca să le scot sindicatul pe nas”

Faptul că d-l  Claudiu Lukacsi-Coordonator cu atribuţii de director Direcţia Ştiri are o antipatie manifestă față de organizația noastră sindicală poate fi confirmat de d-l Marian Balcan, Președinte al Sindicatului 2002 din Societatea Română de Televiziune.

  • În drept, îmi întemeiez prezenta plângere pe dispoziția  art. 246. CP, (Abuzul în serviciu contra intereselor persoanelor – Fapta funcţionarului public, care, în exerciţiul atribuţiilor sale de serviciu, cu ştiinţă, nu îndeplineşte un act ori îl îndeplineşte în mod defectuos şi prin aceasta cauzează o vătămare intereselor legale ale unei persoane) înțeleg să-mi dovedesc plângerea cu înscrisuri pe care le anexez la prezenta, precum și pe proba cu martori.
  • Menționez faptul că potrivit site-ului tvr.ro: „ Televiziunea Română are statut de instituţie publică (…)”.

În declaratiile pe care le vom  da în fața organului de urmărire penală vom prezenta amănunțit, cu trimitere la probe, abuzurile comise de către domnul Claudiu Lukacsi-Coordonator cu atribuţii de director Direcţia Ştiri și modul în care au fost vătămate interersele noastre legale”.

Sursa: publicat de Tiberiu Lovin pentru ReporterVirtual.ro

FEJ şi FIJ au declanşat protestele împotriva abuzurilor din Radioul Public

postat 4 iul. 2013, 11:58 de Office Mediasind   [ actualizat la 25 iul. 2013, 02:21 ]



Preşedinţii Federaţiei Europene a Jurnaliştilor şi Federaţiei Internaţionale a Jurnaliştilor, Mogens Blicher Bjerregård 
şi Jim Boumelha (foto) au transmis marţi, 2 iulie 2013, tuturor membrilor afiliaţi, precum şi autorităţilor române, rezoluţiile adoptate cu unanimitate de voturi de către reprezentanţii celor peste 600 000 de jurnalişti din întreaga lume prezenţi la Congresele FEJ şi FIJ din  lunile mai şi, respectiv iunie a.c., împotriva abuzurilor săvârşite de administraţia Radioului Public condusă de Ovidiu Miculescu.

Rezoluţia Congresului Mondial al Jurnaliştilor solicită reprezentanţilor FIJ şi FEJ din cele 134 de ţări membre să protesteze la ambasadele României din străinătate împotriva practicilor antisindicale ale conducerii Societăţii Române de Radiodifuziune împotriva propriilor angajaţi şi ai reprezentanţilor Sindicatului Unit al Salariaţilor Radio România, fapte care încalcă Convenţiile Organizaţiei Internaţionale a Muncii, directivele europene din domeniul mass-media, drepturile omului şi drepturile muncii. De asemenea, reprezentanţii jurnaliştilor solicită autorităţilor române să ia măsuri în vederea stopării abuzurilor administraţiei Miculescu în Radioul Public.

În acelaşi timp, FIJ şi FEJ  cere Guvernului să se implice în modificarea legislaţiei muncii privind respectarea dialogului social şi depolitizarea serviciilor publice de radio şi televiziune.

 Vă transmitem alăturat textul integral al scrisorii transmise de preşedinţii celor două organizaţii, Jim Boumelha şi Mogens Blicher Bjerregård precum şi textul moţiunilor votate.

 Departament Comunicare FRJ MediaSind

Notă: Până în prezent, peste 100 de ambasade ale României în străinătate, precum şi reprezentanţe ale ambasadelor în România au primit scrisoarea preşedinţilor FIJ şi FEJ.

 (vezi aici varianta în engleză)

 Excelenţa Voastră,

Anexat, vă remitem rezoluţiile adoptate de către Adunarea Generală a Federaţiei Europene a Jurnaliştilor (FEJ) din luna mai, respectiv de către Congresul Federaţiei Internaţionale a Jurnaliştilor (FIJ) din luna iunie.

Acestea evidenţiază situaţia îngrijorătoare a FRJ MediaSind, membrul afiliat al FIJ/FEJ din România şi, în particular, concedierii vice-preşedintelui MediaSind din cadrul radiodifuziunii publice, SRR.

 În egală măsură, însă, aceste rezoluţii fac un apel la autorităţile române, la Guvernul României, în special, să procedeze la amendarea legislaţiei pe tema reprezentativităţii sectorului „mass media”, la garantarea dialogului social în sfera industriei media şi la depolitizarea serviciilor  publice de radio şi televiziune din ţară.

Aceste rezoluţii au fost adoptate în unanimitate de către membrii FIJ şi FEJ, care sprijină pe deplin activitatea MediaSind. FIJ reprezintă un număr de peste 600 000 de jurnalişti din 180 de sindicate şi asociaţii din 134 de ţări. Federaţia Europeană a Jurnaliştilor este grupul european al Federaţiei Internaţionale a Jurnaliştilor. Ea reprezintă peste 300 000 de jurnalişti din 37 de ţări.

Vă mulţumim pentru atenţia pe care o veţi acorda acestor rezoluţii şi vă adresăm îndemnul de a le direcţiona către Guvernul român.

 Ai  Domniei Voastre, cu sinceritate,

 Jim Boumelha,                                                                         Mogens Blicher Bjerregård

Preşedinte FIJ                                                                           Preşedinte FEJ

 

Anexa – Rezolutia IFJ:

Despre abuzurile Societății Române de Radiodifuziune (SRR) împotriva liderului și a Sindicatului Unit al Salariaților-Radio România

Congresul Mondial al Federației Internaționale a Jurnaliștilor întrunit la Dublin în perioada 4-7 iunie 2013, 

Condamnă atacurile repetate ale Societății Române de Radiodifuziune (SRR) împotriva membrului FEJ și FIJ, Federația MediaSind, și, în special, concedierea sumară, pe 17 aprilie 2013, a vicepreședintelui acesteia, Adrian Valentin Moise, președinte al Sindicatului Unit al Salariaților-Radio România (SUS-RR);

Deplânge faptul că Președintele-Director General al SRR a ordonat spargerea biroului sindicatului din SRR și confiscarea de documente și bunuri;

Constată eforturile MediaSind de a încheia un Contract Colectiv de Muncă înaintea termenului limită de 14 ianuarie 2014;

Constată, de asemenea, că dacă nu va fi semnat Contractul acest lucru va duce la desfințarea prevederilor despre salarizare și condiții de muncă precum și la anularea clauzei de conștiință și a Codului de Conduită Etică;

Congresul sprijină MediaSind în efortul de a:

-  modifica legislația astfel încât sectoarele “Mass Media” și “Cultură” să fie ramuri separate în economia națională;

-  modifica reglementările în domeniul muncii pentru a da un nou impuls dialogului social; 

- cere ca numirea conducerilor instituțiilor publice de mass-media să fie depolitizată;

- cere ca liderul SUS-Radio România, Adrian Moise, să fie repus imediat pe locul său de muncă de la SRR.

Congresul susține, de asemenea, acțiunile MediaSind de sprijinire a SUS-Radio România și a liderului acestuia, domnul Adrian Moise, și de a protesta față de tacticile SRR de hărtuire a sindicatului prin care sunt încalcate Constituția României, Legea Dialogului Social și Codul Penal;

Congresul îndeamnă toate filialele FIJ să le aducă la cunoștinta membrilor lor petiția MediaSind de sprijinire a Sindicatului Unit al Salariatilor-Radio România și a domnului Moise Adrian și să le scrie ambasadelor României pentru a protesta față de tacticile SRR de hărțuire a sindicatului prin care sunt încălcate Constituția României, Legea Dialogului Social și Codul Penal și îi cere Guvernului român să respecte convențiile OIM, Directivele Europene în domeniul mass-media, drepturile omului și în domeniul muncii, și să oprească abuzurile administrației din Radioul public împotriva propriilor angajați și a organizațiilor sindicale.


Anexa – Rezoluția Federației Europene a Jurnaliștilor:

Cu privire la concedierea liderului  sindical din România

Adunarea Generală a Federației Jurnaliștilor Europeni, ce a avut  loc la Verviers, în perioada 13-15 mai 2013

-Condamnă vehement demiterea sumară, de către Societatea Română de Radiodifuziune, a lui Adrian Valentin Moise, președintele Sindicatului Unit al Salariaților-Radio Romania, repezentant ales al salariaților în Consiliul de Administratie și vicepreședinte al Federației Romane a Jurnalistilor MediaSind afiliata la Federatia Europeană a Jurnalistilor.

Crede că Adrian Valentin Moise a fost demis ilegal, după mai bine de 6 ore de audieri in comisia disciplinara, conform unor capete de acuzare inventate.

Deplânge atacul continuu al managementului SRR asupra bunurilor sindicale, mai ales schimbarea yalei de la ușa biroului unde sindicatul își avea sediul, pe data de 22 aprilie și posibila manipulare a documentelor sindicatului.

Susține acțiunile întreprinse de MediaSind în sprijinirea luI Adrian Valentin Moise și cu privire la protestul împotriva tacticilor de intimidare a sindicatului prin încălcarea Constituției României, a legii Dialogului Social și a Codului Penal,

Această Adunare Generală

Ia notă de lupta pe care MediaSind a duce pentru stabilirea unui Contract Colectiv de Muncă la nivel de Mass-Media înainte de termenul limită de 14 ianuarie 2014,

Ia act în continuare că eșecul semnării CCM la nivel de Mass-Media va duce la desființarea prevederilor salariale și a condițiilor de muncă, precum și la anularea clauzei de conștiință și a Codul de conduită etică,


sprijină eforturile MediaSind:

(i) de a căuta să amendeze legislația și să asigure că sectoarele Mass Media și Cultură sunt domenii separate într-o economie națională; 

(ii) de a căuta să amendeze Codul Muncii cu scopul de a oferi noi impulsuri dialogului social și 

(iii) de a solicita întâlniri pe tema depolitizării la vârf a instituțiilor media publice.

Această Adunare Generala cere reincadrarea imediată a luI Adrian Moise și îndeamnă toate filialele FEJ să transmită printre membrii lor petiția MediaSind de ajutor pentru el.


ReporterVirtual.ro: Jale la Money.ro. Telefoanele blocate, actionarii fugiti, salarii neplatite din februarie

postat 15 mai 2013, 01:13 de Office Mediasind   [ actualizat la 15 mai 2013, 01:15 ]

 Astazi de dimineata, jurnalistii de la Money.ro s-au trezit cu telefoanele blocate. Din cate se pare, motivul este neplata unei facturi totale de aproximativ 15.000 de euro, suma restanta pe care postul TV ar fi trebuit s-o achite companiilor de telefonie mobila. In aceeasi situatie se afla si acei angajati care si-au trecut abonamentele pe lista de telefoane a firmelor care  administreaza Money.ro. Ei nu-si mai pot utiliza acum nici macar numere personale, blocate de companiile de telefonie mobila in contul datoriilor Money.ro..
Iar blocarea comunicatiilor nu pare a fi singura problema cazuta pe capul angajatilor de la Money.ro. In redactie se zvoneste ca reprezentantii Electrica au trimis somatii pentru neplata facturii de curent electric, existand riscul taierii electricitatii. N-ar fi insa singurele restante. Din cate se pare exista si intarzieri mari la plata chiriei catre RAAPPS. In rest, aceleasi probleme “curente”, dintre care cea mai dureroasa este neplata salariilor inca din luna februarie. Ultima noutate este ca oamenii au primit inainte de Pasti suma de 400 de lei, dar nu ca prima sau ca bonus salarial pentru ore suplimentare, ci ca parte din salariul neplatit.
In redactie, toata lumea e bulversata. Directorul postului Alexandru Sasu (foto 2) vine la serviciu, dar le spune angajatilor ca el nu stie nimic, atunci cand se coboara sa discute cu ei. Despre actionarii celor doua firme care administreaza afacerea Money.ro cei din redactie spun ca “sunt fugiti”. Adevarul e ca managerul Sorin Freciu (foto 1) nu a mai aparut in cladirea de la Casa Presei de la inceputul anului. Pe soferul acestuia – care figureaza ca administrator pe una dintre firme – de asemenea nu l-a mai vazut nimeni la fata.

Cu toate acestea, jurnalistii si restul angajatilor continua sa vina la serviciu in speranta ca in cele din urma va sta cineva de vorba cu ei. Cei care nu mai dispun deloc de bani si care nu au cum sa faca naveta zilnic pana la Casa Presei si-au bagat cereri de concediu. Emisia nu a fost deocamdata blocata.

Update: Angajatii televiziunii Money.ro au inceput sa boicoteze zilnic difuzarea programelor, pentru ca unii dintre ei nu si-au incasat lefurile de trei luni. Astfel, invitatii la diverse emisiuni s-au trezit ca, in lipsa angajatilor de caza care asigurau transmisia, nu mai pot intra in studiouri! Situatia l-a scandalizat pe un producator care a amenintat ca nu va mai invita pe nimeni daca nu are siguranta ca postul TV va continua sa emita. Un alt angajat a trimis o scrisoare deschisa catre Alexandru Sasu, directorul general, pe care l-a acuzat ca are ca singura activitate “plimbarea trabucului prin redactie.”

Scrisoarea catre conducerea Money.ro

“Din ianuarie nu am primit salariile (cel putin unii dintre noi) . Domnule Freciu, dumneavoastra mai aveti vreo legatura cu postul Money tv? Ati uitat cand ne-ati cerut la toti , dupa schimbarea numelui din Money Channel in Money tv??? Ati uitat ca ne-ati promis ca banii vor intra la timp daca ramanem in continuare aici si nu plecam??? Acum nici macar un amarat de email nu meritam? De onorarea cu prezenta dumneavoastra nici nu mai vorbim, dar nu-i problema, ne face placere sa il vedem si pe domnul Sasu cu trabucul in gura odata pe luna, cand noi nu avem nici macar bani de abonamente. Chiar nu meritam nici o informatie ???? Doar am ramas cu dumneavoastra!!!!!!!! Prietenul meu si-a depus demisia acum cateva zile si tot nu si-a luat banii. Sunt curioasa, legal chiar aveti voie sa va bateti joc in halul asta sau este doar o strategie de a scapa de angajati (pe filozofia nu va zbor eu, doar va ajut sa va creasca aripi)????? Ca o umbra de bun simt ar fi cazul sa raspundeti tot pe redactie (dumneavostra sau cineva care, daca mai exista, face parte din acel grup mic de investitori. Oare salariatii nu au nici un drept? Dar cei care au plecat ????????????? Cat credeti ca mai rezistam asa? Acum aveti angajati nemultumiti pentru care va doare in sezaatoare, dar ce veti face cand vom merge la avocatii televiziunii (si aici nu ma refer la NO money tv) ??????????? Va multumesc pentru citirea pe jumatate a acestui email inainte de a fi trash-uit. Macar, cand il mai trimiteti pe domnul Sasu pe aici, dati-i niste trabucuri si pentru noi!”.

ReporterVirtual.ro: Flacăra Iaşului s-a stins pe print

postat 15 mai 2013, 00:45 de Office Mediasind   [ actualizat la 15 mai 2013, 00:52 ]

Recent, dupa zeci de ani de print, ziarul Flacara Iasului a renuntat sa lupte cu criza si a trecut pe online, asa cum ne-a declarat redactorul-sef Cornel Simighian. Povestea financiara a zguduit putin redactia, iar cativa angajati au trimis o scrisoare deschisa catre Reporter Virtual, mesaj pe care il puteti citi in continuare. Simighian neaga ca salariile nu sunt platite de luni de zile, sustinand ca ieri a fost achitata o transa, dar ca, intr-adevar, exista intarzieri.

“Nesimţirea şi sfidarea celor care conduc cotidianul “Flacăra Iaşului” (şi da, ziarul ÎNCĂ există!) au atins cote maxime. Întregul colectiv al cotidianului “Flacăra Iaşului” a ajuns bătaia de joc a conducerii ziarului. Suntem cel puţin 10 jurnalişti, actuali sau foşti angajaţi ai firmei ce editează cotidianul (fără a pune la socoteală şi personalul auxiliar) care de câteva luni aşteaptă să-şi încaseze restanţe salariale în valoare totală de peste 10.000 lei.
Conducerea ziarului, prin directorul Sergiu Casapu, ne amăgeşte în permanenţă cu privire la primirea salariilor restante. În ultimele luni au avut loc nenumărate şedinţe în care ni s-a promis plata restanţelor şi ne-au fost prezentate “soluţii salvatoare” pentru relansarea ziarului. Una dintre ele îl avea în prim-plan pe preşedintele PDL Iaşi, Gabriel Surdu, care a venit în redacţie pentru a da “lecţii de etică editorială”.

Cu toate că lucrăm program normal de 8 ore/zi, cărţile noastre de muncă sunt doar pentru 2 ore/zi. Recent, acestea au fost transformate în contracte pe drepturi de autor. La sfârşitul anului trecut, un control al Inspectoratului Teritorial de Muncă la ziar a fost blocat în mod suspect pe ultima sută de metri. Dacă inspectorii ITM şi-ar fi făcut treaba până la capăt, ar fi descoperit, pe lângă multe alte nereguli, faptul că angajaţii nu au mai semnat statele de plată de cel puţin şase luni. Menţionăm că restanţele pe care le avem de primit sunt trecute pe un caiet, ca la cârciumă.
Prin acest demers vrem să aducem la cunoştinţa colegilor din presă modul în care un patron de ziar înţelege să-şi bată joc de munca unor jurnalişti şi să-i sfideze. Pe această cale, vă anunţăm că de două săptămâni ziarul nu mai apare în format print”.

Mediaaddict: Timişoara - Prezentator TVR scos din instituție cu poliția

postat 29 mar. 2013, 08:01 de Office Mediasind   [ actualizat la 29 mar. 2013, 08:11 ]

Scandal la studioul regional de televiziune TVR Timişoara. Un redactor – prezentator tv care are relații cu televiziunea de 13 ani, a fost dat afară fără să fie anunțat. Toate i se trag din faptul că a denunțat public anumite practici incorecte din instituție.
Poliţia a fost chemată, joi, la TVR Timișoara să aplaneze conflictul. Unul dintre cei mai cunoscuți oameni de televiziune de aici, redactorul-prezentator Cosmin Țîntă (foto), nu mai este lăsat să intre în instituţie.

Totul se întâmplă după ce vinerea trecută, pe 22 martie, acesta a aflat, printr-un document eliberat cu două zile mai devremne, că relațiile sale contractuale cu TVR Timișoara încetaseră pe 1 martie și că, mai mult dect atât, ar fi fost înștiințat de această situație încă de pe 1 februarie. În realitate, hârtia din 22 martie a fost prima și unica primită în aceast sens.Culmea, pe 7 martie, către Țîntă a fost transmisă prin poștă o ofertă de job, sub nivelul său actual (adică de categorie B), pe care acesta a contestat-o la momentul respectiv, considerând nejustificată retrogradarea.

Tânărul și-a verificat joi situația la ITM și a constatat că figurează în continuare angajat al televiziunii naționale și cu toate acestea, conducerea locală a studioului TVR, prevalându-se de o decizie a Bucureștiului nu îi mai permite acestuia accesul în instituție pe motiv că nu mai e angajat ci un simplu telespectator. Astfel, o hârtie oficială semnată de directorul TVR Timișoara Dite Dinesz le interzice portarilor să-l mai lase pe Cosmin Țîntă să intre în clădirea în care îşi au sediul studioul de televiziune şi postul teritorial  de radio. Instituţia are şi un local, la demisol, unde are acces orice om de pe stradă.

Decizia de concediere a venit direct de la Bucureşti. TVR încearcă să-i închidă gura lui Țîntă și să îl „agaţe” cumva de concedierile colective din televiziunea publică, deoarece acesta a fost unul dintre puținii angajați care în trecutul apropiat au avut curajul să reacționeze față de neregulile din televiziunea națională.

Mai întâi acesta a cerut lămuriri cu privire la faptul că redactorul-șef programe are contract cu Primăria Timișoara, pentru a prezenta, contra cost, evenimentele și concertele municipalității. Apoi, pe 20 decembrie anul trecut a transmis o ”Avertizare în interes public” în care denunță o serie de probleme în organizarea şi funcţionarea TVR, de la modul în care sunt tratate sesizările angajaților, până la felul în care a fost organizată evaluarea pe baza căreia 900 de oameni vor fi dați afară și la faptul că anumite angajări au fost impuse politic.

1-10 of 41