Comunicate

Drept la replică penibil al Serviciului condus de fosta vedetă Mircea Radu: Sindicaliștii din MediaSind, trimiși la muncă. Să nu mai scrie comunicate în care să demaște corupția din TVR!

postat 9 iul. 2020, 23:03 de Office Mediasind   [ actualizat la 9 iul. 2020, 23:12 ]

http://stiri.botosani.ro/stiri/actualitate/mircea-radu-quotconcediatquot-cu-tot-cu-asistenta-lui-de-la-emisiunea-din-dragoste-.html
Dacă tăceai, filosof rămâneai”, zice o vorbă veche românească. Dar domnul Mircea Radu, se pare, nu o cunoaște și, de aceea, reușește să-și dea foarte tare în petic.

Un comunicat de presă cu pretenții de drept la replică la reacția MediaSind privind prejudicierea TVR cu peste 20 milioane de euro, al Serviciului Comunicare și Protocol din Societatea Română de Televiziune, condus de fosta vedetă Mircea Radu, demonstrează cât de lipsită de profesionalism a devenit activitatea de comunicare instituțională în TVR.

Folosind un limbaj nepotrivit pentru o instituție de presă, Serviciul Comunicare încearcă decredibilizarea unei organizații care a demonstrat, cu documente din instanță, prejudicierea bugetului Televiziunii Naționale cu peste 20 milioane de euro. (amănunte aici Televiziunea Română a fost prejudiciată cu peste 20 de milioane de euro, bani ce ar fi trebuit să fie recuperați de la cei responsabili încă din 2017! )

Prima critică adusă de conducerea TVR la adresa comunicatului MediaSind, e legată de lungimea lui. Ni se reproșează că am folosit 1460 cuvinte, 30 paragrafe întinse pe 3 pagini și, pentru că administrația Gradea are o adevărată fobie față de hotărâri judecătorești incriminatorii pentru ea, pe care le-am invocat în text, bineînțeles că nu a înțeles nimic din acest „haloimăs”. Cuvântul îi aparține, bineînțeles, domnului Mircea.

Este amuzant faptul că Doina Gradea și Mircea Radu sunt preocupați de modul în care folosesc sindicaliștii din MediaSind timpul de lucru. Adoptând tehnici bolșevice de manipulare, conducerea TVR și Mircea Radu se întreabă, retoric, ce au făcut sindicaliștii în ziua în care au scris acest comunicat. Și după un calcul „științific” făcut de același Serviciu de Comunicare, a rezultat că din 20 de zile lucrătoare, sindicaliștii de la MediaSind lucrează doar 10, pentru că scriu comunicate împotriva conducerii TVR, în loc să ia exemplu de la presa privată unde se muncește: „la un holding de presă, luna trecută, s-au făcut concedieri de zeci de oameni; oameni care munceau zi-lumină fără să crâcnească, o făceau de dragul meseriei şi din dorinţa de a pune pe masă o pâine copiilor lor - nu făceau comunicate, adică.”

Deci, ar trebui să muncim zi-lumină fără să crâcnim, dacă nu vrem să fim concediați, nu să facem comunicate.

După acest delir comunicațional, care demonstrează o mentalitate bolșevică, conducerea TVR încearcă demontarea  argumentelor care susțin demiterea Doinei Gradea din comunicatul MediaSind, folosind o tehnică de manipulare cunoscută -  minciună prin omisiune:

„Vă oferim o replică scurtă şi argumentată juridic, în mod profesionist, pe care o puteţi lua ca model în comunicatele dumneavoastră viitoare:

a) Referitor la Decizia nr. 16/2016 – SRTv şi orice instituţie publică ale cărei fonduri sunt auditate de Curtea de Conturi are dreptul, conform legii, să conteste măsurile dispuse de auditori. SRTv a contestat în parte măsurile cuprinse în Decizia nr. 16/2016, inclusiv măsura dispusă în legătură cu restructurarea”.

 Ceea ce omite, în mod intenționat, să spună comunicatul TVR, e rezultatul acestei contestații și anume, că aceasta a fost respinsă de Curtea de Conturi, de Curtea de Apel București prin Sentinta nr. 2830 din 4 iulie 2017 și de Înalta Curte de Casație și Justiție prin Hotărârea nr. Hotărârea nr.1759 din 7 aprilie 2020. Ceea ce înseamnă, potrivit dispozițiilor legale, că administrația TVR trebuia să recupereze încă din 2017 prejudicii în cuantum de peste 20 milioane de euro de la persoanele responsabile!

Doina Gradea și Mircea Radu ne acuză că am oferit informații neadevărate și atunci când invocam prejudiciul uriaș creat de SC Splendid Media SRL:

„b) SRTv a formulat acţiune în pretenţii împotriva fosta Splendid Media SRL, în prezent ONE DIGITAL STORE SRL, obiect al Dosarului nr. 24.727/3/2015, acţiune care a fost admisă, instanţa obligând pârâta să plătească SRTv suma de 24.857.827,90 lei. În vederea recuperării sumei datorate SRTv a introdus cerere la Tribunalul Municipiului Bucureşti”.

Ceea ce nu spune comunicatul TVR este că prejudiciul demonstrat de Curtea de Conturi – și anume peste 2 milioane de euro în cazul disponizibilizărilor ilegale de personal și aproximativ 16 milioane de euro în cazul fostei SC Splendid Media, nu a fost calculat și recuperat, așa cum impunea Decizia Curții de Conturi. Suma cerută în instanță a fost de     24. 857. 827,90 lei, adică aproximativ  5 milioane de euro. Nici Doina Gradea și nici Mircea Radu nu răspund în comunicat ce s-a întâmplat cu restul sumei de peste  15 milioane de euro din Decizia nr. 16/2016, dacă luăm în calcul și penalitățile și dobânzile aferente!

După ce s-au făcut că nu înțeleg denumirea folosită pentru filiala TVR din Republica Moldova, șefii TVR ne cer date pentru susținerea afirmației ”jaful din TVR se petrece în mod sistematic iar autorii se bucură de protecţia şi complicitatea politicii” . Le oferim câteva exemple, care ilustrează această complicitate prin neimplicare a unor politicieni: 1. Blocarea activității comisiei de anchetă, votată în Parlamentul României, pentru anchetarea fraudelor comise în cadrul Festivalului Cerbul de Aur și în cazul încheierii unor contracte cu diversi colaboratori (Hotărârea nr. 5/2019 pentru constituirea unei comisii de anchetă privind modalitatea de încheiere a unor contracte de colaborare cu terțe persoane și modul de angajare și efectuare a cheltuielilor din bani publici în executarea contractelor de colaborare la Societatea Română de Televiziune)

Un alt exemplu se referă la faptul  că de ani de zile Rapoartele de activitate nu sunt introduse pe ordinea de zi a Comisiilor de specialitate, blocându-se, astfel posibilitatea legală de a demite conducerea TVR.

Și nu în ultimul rând, vorbim de zecile de petiții, sesizări, memorii venite din partea principalelor organizații naționale și internaționale din media privind numeroasele abuzuri comise de actualul președinte-director general, care au fost ignorate de Comisiile de specialitate din Parlament, ceea ce a dus la menținerea în fruntea instituției publice a acestei conduceri, inclusiv a consilierului pe probleme de management și coordonator al Serviciului Comunicare, Mircea Radu.

În încheiere, comunicatul TVR reia obsesiile șefei TVR legate de legalitatea și legitimitatea MediaSind în Televiziunea Română.

Repetăm: toate demersurile noastre din TVR sunt legale și legitime. Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind, așa cum se înțelege clar din denumire, este un sindicat național al jurnaliștilor, care are filială și în SRTV. De altfel,  aceasta chestiune am lămurit-o în  răspunsul, oferit pe larg, în comunicatul din data de 4 iulie, în urma gafei comise de același Serviciu de Comunicare: (Serviciul condus de fosta vedetă, Mircea Radu, „din dragoste” dezinformează opinia publică: Conducerea TVR susține că nu va exista nicio sedință de CA pentru activitatea sefei TVR deși aceasta a fost deja convocată pentru data de 8 iulie!)

Apropo de gafa uriașă de comunicare, legată de negarea informației privind ședința de analiză a managementului actualei conduceri: nici un cuvânt, domnu’ Mircea, dar nici un cuvânt?

Înainte să trimită la “treabă” pe sindicaliștii MediaSind pentru “că este de muncă“ comunicatul conducerii TVR nu uită să precizeze, că ne va acționa în justiție pentru prejudiciile de imagine solicitând și daune morale.

În orice instituție publică din orice țară democrată, un astfel de comunicat de presă și o astfel de  atitudine neprofesionistă, duceau instantaneu la demiterea autorilor, dar și a întregului management.

Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind nu se va lăsa intimidat de presiunile șefilor TVR care, fiind susținuți politic, tratează cu aroganță și nesimțire orice avertizare publică venită din partea societății civile. Totodată, organizația îi asigură pe cei aproximativ 600 de membri din Televiziunea Română că va fi, în continuare, alături de ei, apărându-le drepturile!

Departament Comunicare SRJ MediaSind

București, 10 iulie 2020

Foto știri.botoșani.ro: Mircea Radu, "concediat" cu tot cu asistenta lui de la emisiunea Din dragoste!


Începutul sfârșitului pentru administrația Gradea: Membri ai Consiliului de Administrație au cerut oficial demisia șefei TVR! „TVR nu își mai îndeplinește misiunea publică pentru că riscă să devină irelevantă pentru public!”

postat 9 iul. 2020, 00:47 de Office Mediasind   [ actualizat la 9 iul. 2020, 00:53 ]

https://newsweek.ro/cultura/jurnalistii-din-tvr-ii-cer-demisia-doinei-gradea-acuzand-o-de-incompetenta
Asa cum organizația noastră  a  anuntat, (
Argumentele MediaSind pentru demiterea de urgență a șefei TVR),  ieri 8 iulie 2020,  prin sistem de videoconferință, a avut loc ședința extraordinară a Consiliului de Administrație al Societății Române de Televiziune - SRTv, având pe ordinea de zi analiza managementului Doinei Gradea, Președintele - Director general. După aproximativ 6 ore de dezbateri aprinse, timp în care s-a discutat activitatea președintelui-director general, Doina Gradea, cererile de demisie au curs una după alta. 

Reprezentanții salariaților din CA -  Monica Ghiurco și Karen Sebeși, reprezentantul Partidului Național Liberal, Cristian Petcu, reprezentantul USR, Dan Lazea și reprezentantul PSD, prof. Sorin Ilieșiu, au solicitat acest lucru chiar oficial, printr-o scrisoare deschisă.

În zilele următoare, este de așteptat  să se ralieze la acest demers și ceilalți membri ai Consiliului de Administrație. 
 În  cazul în care șefa TVR va refuza în continuare, să demisioneze, se ia în calcul trimiterea către Parlament a unei solicitări de demitere a Doinei Gradea, pentru activitate necorespunzatoare, în conformitate cu prevederile Art. 20 alin (3) din Legea nr.41/1994 privind organizarea SRR și SRTV: Comisiile permanente de specialitate, reunite, ale celor două Camere pot propune, cu votul majorității membrilor plenului Parlamentului, demiterea oricărui membru al consiliului de administrație, a cărui activitate este necorespunzătoare. Parlamentul decide prin votul majorității. Locul devenit vacant în acest mod sau din orice alt motiv se ocupă de către supleantul titularului.

Vă prezentăm în continuare scrisoarea membrilor CA:
 
Stimată doamnă Gradea,
 
Subsemnații, membri ai Consiliului de Administrație al TVR, vă solicităm demisia din funcția de Președinte Director General al Societății Române de Televiziune. Unii dintre noi v-au acordat votul, alții nu, atunci când am ales ca unul dintre noi să ocupe funcția pe care o aveți în acest moment. Chiar și aceia dintre noi care v-au acordat credit la acel moment, consideră că a venit momentul să faceți un pas în spate spre binele acestei instituții.

Argumentele sunt numeroase și sunt deja binecunoscute. Situația deplorabilă în care se află TVR după mai mult de jumătate din mandatul dumneavoastră de Președinte Director General este cel mai bine reflectată de audiențele postului. Practic, în acest moment, la o medie săptămânală de circa 2%, TVR nu își mai îndeplinește misiunea publică pentru că riscă să devină irelevantă pentru public (o medie în prime time în MAI și IUNIE de doar 0,8% Rtg, deci sub un punct de rating).
 
Un rezultat, de altfel previzibil, câtă vreme practic ați redus dramatic în ultimele luni programele TVR. Singurele emisiuni păstrate pe post au fost cele realizate cu colaboratori, pentru care s-au făcut plăți consistente, în vreme ce personalul propriu era ținut acasă prin Decizia Presedintelui -Director General, îngrădindu-li-se realizatorilor din TVR dreptul la muncă. Dar căderea audiențelor a fost continuă de la începutul mandatului dumneavoastră de PDG - calitate în care, practic, decideți grila TVR.
 
Grav este și faptul că ați blocat încă de la început (vezi cazul Pătraru) orice încercare a noastră, a membrilor Consiliului de Administrație, de a discuta și adopta soluții, acoperindu-vă de explicații ale Departamentului juridic și acuzându-ne de imixtiune în politica editorială a TVR. Ați încercat permanent să reduceți rolul Consiliului de Administrație la o mașină de vot pentru plăți curente, ca și când sarcina noastră ar fi fost să urmărim factura la curent sau la gaz. În concluzie, purtați în întregime responsabilitatea situației actuale a TVR, iar problemele de management din mandatul dumneavoastră sunt de notorietate.
 
Responsabilitatea noastră ca membri ai CA este să ne asigurăm că, mai ales în contextul actual generat de pandemia de Covid-19, în care societatea este afectată de adevărate campanii de fake-news, Televiziunea publică reprezintă o sursă credibilă de informații pentru cât mai mulți cetățeni.
 
Este așadar momentul unui restart, iar subsemnații, membri ai Consiliului de Administrație, vă cerem să puneți binele instituției mai presus de binele personal, să vă înaintați demisia și să permiteți astfel alegerea unui alt Președinte Director General împreună cu care să putem lucra în această a doua parte a mandatului nostru.

Monica Ghiurco, Sorin Iliesiu, Dan Lazea, Cristian Petcu, Karen Sebesi
 
Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind împreună cu MediaSind TVR consideră că  numirea unei noi conduceri la TVR este o necesitate stringentă, dacă se mai dorește salvarea acestei instituții de la dezastrul în care a fost adusă de actualul management. 


Departament Comunicare MediaSind

București, 9 iulie 2020

 
 

Argumentele MediaSind pentru demiterea de urgență a șefei TVR:

postat 7 iul. 2020, 01:36 de Office Mediasind   [ actualizat la 8 iul. 2020, 06:29 ]

https://www.libertatea.ro/opinii/tvr-doina-gradea-rating-3023418
Mâine, 8 iulie 2020, are loc o ședință decisivă a Consiliului de Administrație al SRTV

 Argumentele MediaSind pentru demiterea de urgență a șefei TVR:

Asa cum organizația noastră a anuntat, în ciuda dezmințirilor Serviciului Comunicare condus de fosta vedetă Mircea Radu (vezi aici),  mâine, 8 iulie 2020, prin sistem de videoconferință, va avea loc ședința extraordinară a Consiliului de Administrație al Societății Române de Televiziune - SRTv, având pe ordinea de zi analiza managementului Doinei Gradea, Președintele - Director general.

Această ședință a fost organizată în urma cererii lui Karen Sebeși, reprezentant al salariaților în Consiliul de Administrație, care, în Consiliul de data de 18 iunie 2020, i-a solicitat șefei TVR să se retragă din functie, așa cum organizația noastră a mai relatat (Membri ai CA au cerut oficial retragerea Doinei Gradea din functia de presedinte- director general al Televiziunii Naționale!)

Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind împreună cu filiala sa MediaSind TVR, în acord cu rezoluțiile votate de membrii afiliați în cadrul Adunărilor generale, solicită membrilor CA să voteze în cadrul acestei ședințe extraordinare, trimiterea către  Parlamentul României a unei cereri privind aplicarea  Art. 20 alin (3) din Legea nr.41/1994 privind organizarea SRR și SRTV, în scopul demiterii președintelui – director general al SRTV, Doina Gradea, pentru activitate necorespunzătoare:  Comisiile permanente de specialitate, reunite, ale celor două Camere pot propune, cu votul majorității membrilor plenului Parlamentului, demiterea oricărui membru al consiliului de administrație, a cărui activitate este necorespunzătoare. Parlamentul decide prin votul majorității. Locul devenit vacant în acest mod sau din orice alt motiv se ocupă de către supleantul titularului.

În cazul în care, din motive politice sau din alte motive, cererea nu va întruni votul majorității CA, SRJ MediaSind și MediaSind TVR propun membrilor care consideră, la fel ca majoritatea angajaților TVR, că abuzurile și cheltuirea discreționară a banilor publici în detrimentul instituției trebuie să înceteze deîndată, să trimită individual comisiilor de specialitate ale Parlamentului solicitarea de demitere a șefei TVR.

Acest semnal pe care membrii CA îl transmit opiniei publice și Parlamentului României este important  pentru demiterea de urgență a președintelui – director general al Societății Române de Televiziune, Doina Gradea, care a adus instituția și angajații ei într-o situație dramatică.

Iată argumentele:

 Opinia publică din România a putut constata că, în ultimii ani, în timpul mandatului președintelui-director general Doina Gradea, instituția publică a înregistrat numai recorduri negative, din cauza managementului dezastruos pe care l-a avut, fapt confirmat de mai multe controale ale Curții de Conturi. Umilințele la care au fost supuși angajații Televiziunii Naționale au fost de neînchipuit, pentru că au fost mereu  tratați de șefa TVR cu aroganță și cu lipsă de respect față de profesionismul lor.

Actuala administrație cheltuiește fondurile publice în mod discreționar, ignorând normele legale de transparență, fiind aduse, astfel, grave prejudicii instituției, insecurizând, totodată, veniturile angajaților SRTV. Așa cum MediaSind TVR a prezentat în comunicatul de presă de ieri, 6 iulie 2020, administrația Televiziunii Române a prejudiciat bugetul instituției cu peste 20 milioane de euro, prin refuzul de a aplica măsurile impuse de Curtea de Conturi în urma controalelor asupra activității din TVR. (Televiziunea Română a fost prejudiciată cu peste 20 de milioane de euro, bani ce ar fi trebuit să fie recuperați de la cei responsabili încă din 2017! )

Audiența TVR s-a prăbușit din cauza promovării unei  politici editoriale haotice, dictată adesea de centrele de putere din diverse partide. Un rol nefast, în acest sens, l-au avut și o seamă de decizii aberante ale conducerii executive. Chiar în perioada pandemiei, spre exemplu, când TVR avea misiunea de a informa populația asupra efectelor infectării cu virusul COVID 19, presedintele-director general a decis suprimarea producției TV, situație care, din păcate, persistă și în prezent! ( Care mai este rostul Televiziunii Române? Doina Gradea e un manager submediocru pus de Dragnea și doar 2 din 100 de români care se uită la televizor aleg TVR  - analiză și  foto Libertatea.ro)

Studiorile teritoriale sunt subfinanțate. Doar 4 la sută din bugetul total al SRTV este repartizat la cele  5 studiouri teritoriale din Cluj, Craiova, Timisoara, Tg Mures si Iasi. Pentru 2020, bugetul de investitii alocat studiourilor teritoriale a fost de zero lei. La fel și pentru TVR Chișinău!

Doina Gradea și echipa sa au încălcat atât Constituția României, Legea avertizorului public, dar și Convențiile OIM și directivele europene în domeniul relațiilor de muncă, prin impunerea unui Cod Etic ce suprimă libertatea de exprimare și provoacă concedierea angajaților și colaboratorilor incomozi conducerii.

Dialogul social din TVR s-a depreciat în mod considerabil, iar organizației sindicale reprezentative nu i s-a recunoscut calitatea de partener social, conform legislației interne, a directivelor și convențiilor internaționale din domeniul relațiilor de muncă. Reprezentanților noștri li s-a refuzat dreptul de a fi membri în comisiile de concurs organizate la nivelul instituției. De asemenea, li s-a interzis dreptul de a lua parte, în calitate de observatori, la ședințele de Comitet Director. Mai mult, președinta TVR a apelat la jandarmii instituției pentru a restrictiona accesul conducerii organizatiei sindicale pentru a participa la sedintele CA, deși exista hotarare de CA votată de toți membrii săi, prin care reprezentanții noștri aveau dreptul de a participa. Se ignoră sentințele judecătorești ale MediaSind și calitatea legală de a-și reprezenta membrii, prin tot felul de aberații juridice susținute prin campanii plătite din bani publici.

Au fost constatate în instanță repetate  încălcări ale Legii nr 544/2001 privind informațiile de interes public și a HG 714/ 2018 privind deplasările interne. În acest sens, Tribunalul București a anulat înțelegerea semnată de conducerea TVR și sindicatul său de casă - SPUSTv prin care se diminuau drepturile de delegare a angajaților societății prevăzute în HG 714/2018.

Ignorând regulile jocului democratic ale Statului de drept, administrația Doina Gradea a lansat atacuri, inclusiv în justiție, asupra membrilor Comisiei de Etică și Arbitraj;

Din cauza managementului defectuos instituția a pierdut contracte extrem de importante privind organizarea unor evenimente etalon pentru Televiziunea Română, în favoarea unor entități și grupuri de interese private.

Regimul angajărilor în TVR s-a făcut cu ignorarea procedurilor legale: în fața neregulilor reclamate în cadrul ședințelor Consiliului de Administrație, Departamentul Juridic s-a delimitat de orice aspect ce ține de organizarea și validarea concursurilor. Spre exemplu, în luna mai 2019, 3 concursuri desfășurate simultan i-au dat câștigători pe trei membri ai CA al SRTv.

Semnalăm lipsă de transparență privind situația numărului de angajări din actualul mandat al PDG Doina Gradea.

Actuala conducere a instituției este responsabilă de cheltuirea discreționară a fondurilor publice la nivelul structurilor SRTv, inclusiv la TVR Moldova.

Actualul PDG a refuzat să evalueze activitatea managementului executiv, menținut în regim interimar de la numirea sa până în prezent.

Pin sistarea emisiunilor din grila curentă, administrația Doina Gradea a sabotat activitatea TVR Moldova, într-o perioadă de schimbări strategice la frontiera de est a României.

Aceeași conducere a SRTV a încălcat, în mod repetat, legislația muncii, legea informațiilor de interes public, făcând dovada desconsiderării și discriminării partenerilor sociali.

SRJ MediaSind împreună cu membrii afiliați din TVR, MediaSind TVR, au denunțat abuzurile și ilegalitățile actualei conduceri. De altfel, pe rolul instanțelor există peste 20 de procese intentate împotriva administrației Gradea față de modul discreționar în care aceasta înțelege să conducă cea mai mare instutuție publică de presă. Unele dintre acestea au fost deja câștigate definitiv de organizația noastră, motiv pentru care conducerea TVR a fost obligată să facă publice contractele și numele  diverșilor colaboratori, case de avocatură etc., care au beneficiat de milioane de euro cheltuite discreționar.    

Ilegalităţile descoperite de inspectorii Curţii de Conturi sunt extrem de grave, compromițând total managementul instituţiei. Iată care sunt acestea: 

- Președintele - director general al SRTv, Doina Gradea, avea suficient timp din 27 septembrie 2017, când a fost instalată la conducerea TVR, și până astăzi, să facă toate demersurile necesare pentru  recuperarea a peste 20 milioane de euro prejudiciu din concedierea abuzivă a angajaților TVR și din  executarea frauduloasă a unor contracte comerciale. De ce abia acum -  conform unei adrese a  Curții de Conturi trimise MediaSind TVR, a dispus constituirea unei comisii de verificare, încălcând, astfel, Decizia Curții de Conturi nr 16/2016, Sentința civilă nr. 2830/2017 a Curții de Apel București (care a respins și cererea SRTv de suspendare a măsurilor dispuse de inspectorii comisiei de control), precum și Hotărârea nr. 1759/2020 a Înaltei Curți de Casație și Justiție a României -  este o întrebare la care șefa TVR trebuie să răspundă în fața organelor de cercetare penală.

- Din anul 2018 și până în prezent directorul general al SRTV  a beneficiat de un venit salarial brut superior celui stabilit pentru funcţia de ministru, aşa cum prevede Legea nr. 41/1994 de organizare şi funcţionare a SRR şi SRTV la art. 23 alin 2 și 3: (2) Directorul general al Societatii Romane de Radiodifuziune, precum si directorul general al Societatii Romane de Televiziune primesc un salariu brut lunar, asimilat functiei de ministru. (3) Ceilalti membri ai Consiliului de administratie al Societatii Romane de Radiodifuziune si, respectiv, al Societatii Romane de Televiziune primesc, lunar, o indemnizatie reprezentand 25% din salariul brut lunar al directorului general al societatii respective.

Membrii consiliului de administratie au dreptul la decontarea, in conditiile legii, a cheltuielilor de transport si de cazare, ocazionate de participarea la sedintele consiliului de administratie, ceea ce a avut drept consecinţă prejudicierea bugetului de stat cu suma de 237 800 lei, întrucât a influenţat şi cuantumul indemnizaţiei acordată suplimentar membrilor Consiliului de Administraţie. Faţă de această ilegalitate, Curtea de Conturi a impus măsură obligatorie de recalculare a salariului preşedintelui - director general al SRTV şi a indemnizaţiei primite de membrii CA, precum şi recuperarea prejudiciului de la persoanele vinovate.Deşi termenul de intrare în legalitate a expirat la 31 decembrie 2019, situația nu a fost remediată, ceea ce, în conform legii, reprezintă infracţiune.

- Curtea de Conturi a sesizat încă din anul 2016 modul falimentar în care funcționează Casa de Producție a TVR, dar managementul TVR nu a luat nicio măsură în acest sens.  Dimpotrivă, bugetul alocat a fost majorat substanțial, ajungând în anul 2020 la suma de 3.071.474,34 lei! Casa de Producție este condusă de consilierul de etică din SRTv, Andras Istvan Demeter, care este  și membru în Consiliul de Administrație al Societății Române de Radiodifuziune, în condițiile în care a fost declarat în conflict de interese de Inalta Curte și Casație și Justiție a României și, în consecință, nu mai are dreptul să ocupe timp de 3 ani funcții în instituții publice! http://www.scj.ro/1094/Detalii-dosar?customQuery%5B0%5D.Key=id&customQuery%5B0%5D.Value=200000000319954 

Totodată,, Curtea de Conturi atrage atenția că cheltuielile pentru desfășurarea activității Casei de Producție a SRTv nu sunt justificate de rezultatele reflectate în indicatorii care măsoară audiența posturilor de televiziune, respectiv a emisiunilor difuzate de televiziunea publică. Pentru cele 21 de producții ale Casei de Producție s-au efectuat cheltuieli în cuantum de 347 456 lei, la care se adaugă salariile angajaților SRTv care au participat la activitățile necesare. Veniturile atrase pe care le-a adus televiziunii aceste emisiuni au fost de 49 240 lei.

- S-au încheiat contracte de drepturi de autor şi de drepturi conexe ulterior perioadei în care trebuia efectuată prestaţia care reprezenta obiectul acestora, cu întârzieri ajungând până la 70, respectiv 89 de zile, ceea ce dovedeşte că procesul încheierii acestor contracte nu este reglementat în mod corespunzător şi că  operaţiunile efectuate au avut un caracter formal, fiind menite să simuleze doar aparența de legalitate.

 - Inspectorii CCR consideră că a fost decontată ilegal suma de 132 249,80 lei Filialei SRTV din Republica Moldova pentru cheltuieli de cazare şi utilităţi  pentru 4 salariaţi, în condiţiile în care nu se îndeplineau condiţiile de eligibilitate stabilite prin HG/955-2014. În consecinţă a fost prejudiciat Bugetului de stat cu  această sumă, se arată în Decizie.

- Nu s-au respectat  prevederile legale privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor, fondurile alocate de la bugetul de stat fiind utilizate, astfel, în mod nelegal, prin depăşirea normativelor de cheltuieli stabilite pentru cazare şi diurnă, în deconturile de cheltuieli externe ale Preşedintelui-director general al SRTV, cu suma de 15 798 lei.

- Curtea de Conturi consideră că în cazul unor proceduri de achiziţie SRTV a atribuit contracte unor furnizori neeligibili, pentru că ofertele acestora erau neconforme. Este vorba de un contract în valoare  de 870 519 lei fără tva şi  altul de 124 499,99 lei fără TVA. Pentru aceste nereguli, la data de 22.07.2019, SRTV a achitat la bugetul de stat amenda în valoare totală de 15 000 lei, aplicată prin Procesul verbal de constatare  şi sancţionare a contravenţiilor nr. 7/19.07.2019.

 Nici până în prezent aceste sume nu a fost recuperate de la persoanele vinovate, ceea ce reprezintă infracţiune, potrivit Legii nr. 94/1992.

- SRTV a atribuit în mod ilegal  o serie de contracte de achiziții unui ofertant care a propus ca o parte dintre echipamentele care fac obiectul acestora să fie refurbished, deşi documentaţiile de atribuie a procedurilor de achiziţie în cauză nu prevedeau posibilitatea unor bunuri de acest fel. Astfel, au fost încheiate în mod ilegal contractul nr. 26856/12.11.2018 în valoare de 351 935,36 lei având drept obiect furnizarea de calculatoare de grafică, contractul nr. 26 8367 din 9.11.2018 în valoare de 34 391 lei pentru furnizarea unor statii de lucru pentru redare materiale video, contractul nr.26840 din 9.11.2018 în valoare de 105 610 lei pentru achiziţionarea unui sistem de stocare, contractul nr. 26 876 din 16.11.2016 în valoare de 38 556 lei pentru achiziţionarea unor staţii de lucru pentru monitoarele video wall. Avizările şi aprobările organelor de conducere colectivă ale SRTV (CD şi CA) pentru încheierea contractelor în cauză au fost acordate în lipsa informaţiilor cu privire la faptul că echipamentele care urmau să fie achiziţionate nu sunt noi. Din acest motiv la data de 22.07.2019 SRTV a achitat la bugetul de stat amenda în valoare totală de 15 000 lei aplicată prin Procesul verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor nr. 7 din 19.07.2019. Deşi termenul de recuperare a prejudiciului de la persoanele vinovate a fost stabilit pentru data de 31 decembrie 2019, nici până la această dată nu s-a luat nicio decizie, ceea ce constituie infracţiune, potrivit Legii nr. 94/1992.

-Procedura de licitaţie deschisă pentru achizionarea unor cazane, hidrofoare, boilere şi echipamente nu a fost suficient fundamentată iar atribuirea contractului unei societăţi comerciale  s-a realizat contrar prevederilor Legii  nr. 98/2016 privind achiziţiile publice. Pentru aceasta, la data de 22.07.2019 SRTV a achitat la Bugetul de stat amenda în valoare totală de 15 000 lei, aplicată prin procesul verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor nr. 7 din 19.07.2019  Deşi termenul de recuperare a prejudiciului de la persoanele vinovate a fost stabilit pentru data de 31 decembrie 2019, nici până la această dată nu s-a luat nicio măsură, ceea ce constituie infracţiune, potrivit Legii nr. 94/1992.

- SRTV a procedat la transmiterea în SICAP a anuntului de atribuire aferent procedurii de achiziţie având ca obiect furnizarea  de elemente de susţinere a echipamentului de iluminat de producţie cu o întârziere de 14 zile faţă de termenul legal prevăzut de legislaţia privind achiziţiile publice. În consecință, la data de 22.07.2019 SRTV a achitat la bugetul de stat amenda în valoare totală de 15 000 lei aplicată prin procesul verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor nr. 7 din 19.07.2019.Deşi termenul de recuperare a prejudiciului de la persoanele vinovate a fost stabilit pentru data de 31 decembrie 2019, nici până la această dată nu s-a luat nicio măsură, ceea ce constituie infracţiune, potrivit Legii nr. 94/1992.

- Nesupunerea spre aprobare Consiliului de Administraţie a propunerilor de demarare a unor proceduri de achiziţie organizate pe loturi, precum şi de încheiere a contractelor rezultate în urma derulării acestora, deşi valoarea totală a achiziţiilor impunea acest fapt.

- A fost prejudiciat bugetul de stat cu suma de 174 808,62  lei întrucât SRTv. a achitat ilegal unui furnizor privat anumite servicii pe care acesta era obligat să le suporte gratuit, conform contractului încheiat cu conducerea TVR. Deşi termenul de recuperare a prejudiciului de la persoanele vinovate a fost stabilit pentru data de 31 decembrie 2019, nici până la această dată nu s-a luat nicio decizie, ceea ce constituie infracţiune, potrivit Legii nr. 94/1992.

-Încheierea unor contracte de cesiune drepturi de autor şi drepturi conexe pentru artiştii reprezentaţi de o agenţie privată, pentru recitalurile din cadrul Festivalului Cerbul de Aur 2018, fără aprobarea Consiliului Director şi fără a exista documente justificative care să ateste realitatea prestaţiei, în valoare de 11 365 lei. Deşi termenul de recuperare a prejudiciului de la persoanele vinovate a fost stabilit pentru data de 31 decembrie 2019, nici până la această dată nu s-a luat nicio decizie, ceea ce constituie infracţiune, potrivit Legii nr. 94/1992.

-În anul 2018 a fost achiţionat un cazan în valoare de 831 616,03 lei de la o companie privată fără respectarea procedurilor legale. Deşi termenul de recuperare a prejudiciului de la persoanele vinovate a fost stabilit pentru data de 31 decembrie 2019, nici până la această dată nu s-a luat nicio decizie, ceea ce constituie infracţiune, potrivit Legii nr. 94/1992.

- În anul 2018 SRTV nu a executat bugetul de venituri şi cheltuieli al Festivalului Cerbul de Aur potrivit surselor de finanţare aprobate prin Hotărârea Comitetului Director nr. 530/25.05.2018 şi Hotărârea CA nr. 66 din 20.05.2018. Prin schimbarea surselor de finanţare şi în lipsa aprobărilor CD şi CA, prin conducerea executivă, SRTV a solicitat şi a încasat necuvenit de la Bugetul de stat suma de 1 548 146,96 lei,  se arată în Decizie. Deşi termenul de recuperare a prejudiciului de la persoanele vinovate a fost stabilit pentru data de 31 decembrie 2019, nici până la această dată nu s-a luat nicio măsură, ceea ce constituie infracţiune, potrivit Legii nr. 94/1992.

 -Încheierea unor contracte de cesiune de drepturi de autor şi drepturi de proprietate intelectuală pentru artiştii care au susţinut recitaluri în cadrul Festivalului Concurs Cerbul de Aur 2018, suportate din fonduri publice, în condiţiile nerealizării unei bune gestiuni financiare a sumelor respective.Deşi termenul de recuperare a prejudiciului de la persoanele vinovate a fost stabilit pentru data de 31 decembrie 2019, nici până la această dată nu s-a luat nicio măsură, ceea ce constituie infracţiune, potrivit Legii nr. 94/1992.

 Acestea sunt câteva dintre ilegalităţile susceptibile a fi sancționate penal, descoperite de inspectorii Curţii de Conturi în Televiziunea Română.

Din păcate, complicitatea  care există între conducerea executivă şi unele persoane cu funcţii de decizie din SRTv, a făcut ca sesizările, strigătele de alarmă ale anagajaţilor din SRTV, inclusiv ale organizaţiei noastre, pentru a opri acest jaf, să fie blocate, motiv pentru care MediaSind a fost obligată la reacții publice naționale și internaționale:

Televiziunea Română a fost prejudiciată cu peste 20 de milioane de euro, bani ce ar fi trebuit să fie recuperați de la cei responsabili încă din 2017! 

Serviciul condus de fosta vedetă, Mircea Radu, „din dragoste” dezinformează opinia publică: Conducerea TVR susține că nu va exista nicio sedință de CA pentru activitatea sefei TVR deși aceasta a fost deja convocată pentru data de 8 iulie!

Conducerea TVR a făcut achiziții de peste un million de lei, prin încredințare directă, de la o firmă din Călărași. Șeful serviciului care beneficiază de aceste achiziții este un fost angajat al respectivei firme! 

SRTV acţionată în judecată pentru contractele suspecte încheiate de şefa TVR cu un fost partener de afaceri și consilier personal!  

Tribunalul Bucureşti a anulat diminuările de drepturi negociate de conducerea TVR cu sindicatul de casă împotriva angajaţilor!

Conducerea SRTV acţionată în judecată pentru că ascunde rezultatul măsurătorilor de radiaţii din Televiziunea Naţională

Iresponsabilitatea administrației Gradea pune în pericol sănătatea tuturor angajaților TVR!

Conducerea TVR obligată de instanță să facă publice angajările preferențiale!

Invocând considerente etice, conducerea TVR impune o procedură ilegală şi imorală pentru a concedia angajații incomozi!

Conducerea TVR obligată de instanță să facă publică lista colaboratorilor pentru care a plătit peste 3 milioane de euro!

Conducerea TVR a cheltuit abuziv aproximativ 1,3 milioane de euro pentru contracte de asistenţă juridică!

MediaSind TVR solicită liderilor politici să oprească dezastrul dinTVR și să demită actuala administrație!

Tribunalul Bucuresti obligă administrația Gradea să explice de ce nu a efectuat determinări de noxe pentru toți factorii de risc din Televiziunea Națională!

Avertizare publică pentru stoparea adoptării Procedurii abuzive privind conduita etică în TVR!

Administrația Gradea acționată în instanță pentru că a secretizat cheltuielile publice din perioada stării de urgență!

MediaSind a solicitat în instanță conducerii TVR să explice cum a cheltuit peste un million de euro pentru plata orelor suplimentare!

Cum pot să fie concediați angajații TVR dacă încalcă Procedura privind conduita etică !

Pentru administrația Gradea cheltuielile publice din starea de urgență sunt secret de serviciu! Șefa TVR inventează o violare de corespondență pentru a se sustrage de la respectarea legii informațiilor de interes public!

MediaSind TVR a solicitat DNA anchetarea jafului descoperit de Curtea de Conturi în Televiziunea Națională!

SRJ MediaSind a solicitat în instanță anularea noului Cod Etic care maschează, de fapt, o procedură de concediere a angajaților incomozi din TVR!

Confederația CNSLR-Frăția susţine protestele împotriva abuzurilor şefei TVR! !

Federația Internațională a Jurnaliștilor și UNI Global Union susțin toate protestele pentru demiterea șefei TVR!

Federația Internațională a Jurnaliștilor și Federația Europeană a Jurnaliștilor au sesizat la Consiliul Europei abuzurile din Televiziunea Română!  

Precizare: Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind, persoană juridică română înființată în baza Sentinței civile nr. 2782/2001, Cod fiscal 14196803, își asumă răspunderea juridică pentru informațiile publicate. În cazul în care doriți mai multe detalii/documente/alte probe privind prezentul comunicat, vă puteti adresa la mail office@mediasind.ro şi tvr@mediasind.ro .


Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind

Biroul Executiv Național 

București, 7 iulie 2020

Televiziunea Română a fost prejudiciată cu peste 20 de milioane de euro, bani ce ar fi trebuit să fie recuperați de la cei responsabili încă din 2017!

postat 6 iul. 2020, 03:54 de Office Mediasind   [ actualizat la 6 iul. 2020, 04:17 ]

Documente oficiale care dovedesc jaful instituționalizat din SRTv:

Televiziunea Română a fost prejudiciată cu peste 20 de milioane de euro, bani ce ar fi trebuit să fie recuperați de la cei responsabili încă din 2017!

 Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind a intrat în posesia unor documente cutremurătoare, care dovedesc jaful instituționalizat din Societatea Română de Televiziune -SRTv, cea mai mare instituție de presă a statului român. 

În baza Legii nr. 544/2001 privind informațiile de interes public, Departamentul Investigații al organizației a obținut de la Curtea de Conturi a României și SRTv, documente care demonstrează faptul că administrația TVR trebuia să recupereze, de la persoanele vinovate de risipirea discreționară a fondurilor publice din instituție, peste 20 de  milioane de euro!

Conform adresei  nr. 135 din 29.06.2020 (foto)  transmisă către SRJ MediaSind și MediaSind TVR, Curtea de Conturi a României a confirmat că, în perioada 02.06.2020- 16.06.2020,  a desfășurat la Societatea Română de Televiziune (SRTv) misiunea de verificare a modului de ducere la îndeplinire a măsurilor dispuse prin Decizia nr.16/2016. Această Decizie impunea conducerii TVR recuperarea prejudiciului de la cei responsabili de producerea lui.

Conducerea SRTv, în loc să facă acest lucru, contestă în justiție Decizia și, după ce parcurge  mai multe instanțe, în data de 7 aprilie 2020, pierde definitiv procesul intentat Curții de Conturi pentru anularea măsurilor impuse prin respectiva Decizie: http://www.scj.ro/1094/Detalii-dosar?customQuery%5B0%5D.Key=id&customQuery%5B0%5D.Value=200000000344840

Ceea ce nu spune nici Curtea de Conturi, dar nici conducerea TVR în adresele respective, este că în data de 4.07.2017, Curtea de Apel a respins solicitarea TVR de a suspenda aplicarea măsurilor privind recuperarea sumelor cu care a fost prejudiciată TVR , iar acum, aceste sume trebuie recuperate de la cei care au refuzat să aplice măsurile din Decizia nr.16/2016, pentru că posibilitatea de a recupera prejudiciul de la persoanele responsabile, a depășit termenul de prescripție de 3 ani!

https://docs.google.com/a/mediasind.ro/viewer?a=v&pid=sites&srcid=bWVkaWFzaW5kLnJvfG1lZGlhc2luZHxneDoxNjdhMDkxZDVkMzkzMTky
Conform art. 64 din Legea nr. 94/1992 privind organizarea și funcționarea Curții de Conturi Nerecuperarea prejudiciilor, ca urmare a nedispunerii și a neurmăririi de conducerea entității a măsurilor transmise de Curtea de Conturi, constituie infracțiune și se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 3 ani.


Dar unde s-au dus, de fapt, banii care formează prejudiciul reclamat de Curtea de Conturi?

Așa cum SRJ MediaSind a afirmat în mai multe rânduri, restructurarea de personal din 2013 a fost făcută pe criterii subiective, ilegale, ceea ce a produs distrugerea destinelor a peste 700 de angajați ai instituției. Mulți dintre aceștia s-au îmbolnăvit iar unii chiar au decedat.

Curtea de Conturi a constatat că în urma contestării în instanță a deciziilor de concediere dispuse în anul 2013, SRTv a trebuit să plătească despăgubiri persoanelor reintegrate în valoare de 9 977 553 lei, adică peste 2 milioane de euro!

 Curtea de conturi a dispus conducerii TVR măsuri pentru stabilirea întinderii prejudiciului produs SRTv, solicitând recuperarea acestuia de la persoanele vinovate. Termenul de realizare a fost 30.06.2017, ceea ce nu s-a întâmplat nici până în prezent. Conform legii, această faptă constituie infracțiune.

https://docs.google.com/a/mediasind.ro/viewer?a=v&pid=sites&srcid=bWVkaWFzaW5kLnJvfG1lZGlhc2luZHxneDo1ZTlkNGJiNWY4YThkOWE
În legătură cu activitatea de vânzare a spațiului publicitar efectuată în perioada 2009/2011 către SC Splendid Media SA în calitate de comisionar, Curtea de Conturi a constatat că SRTv a acceptat includerea în Contract a unor clauze defavorabile acesteia, impuse prin acte adiționale ulterioare succesive. De asemenea, TVR nu a exercitat clauzele contractuale sancționatorii, la care avea dreptul în condițiile nerealizării obiectivelor de etapă, răspunzând favorabil tergiversărilor și compromisurilor propuse de comisionar. Totodată, SRTv a reziliat cu mare întârziere contractul cu Splendid Media, în condițiile în care obiectivele au fost neîndeplinite în proporție de puțin peste 60 la sută. În condițiile în care în primii doi ani ai contractului (2009 și 2010) s-au realizat de către comisionar doar 42,89% din cele 41 de milioane euro contractate a fi obținute din publicitate, SRTv a tergiversat luarea unor măsuri care să conducă la optimizarea încasărilor – precizează documentul Curții de Conturi.

Contractul prevedea obținerea de către SRTv a unui venit net total minim garantat (VNTmg) în cuantum de 41 milioane de euro pentru cei trei ani, ceea ce nu s-a realizat.

Din situațiile prezentate de reprezentanții SRTv , la data de 31.12.2015 se înregistrau debite nerecuperate în sumă de 24 857 827,90 lei. Dacă se iau în calcul și  nerealizările contractuale de aproximativ 40% din  valoarea totală a contractului de  41 de milioane de euro, rezultă că nu au fost luate in calcul pierderi de peste  16 milioane de euro. Iar, în această situație, prejudiciul este mult mai mare decât cel din contabilitatea SRtv, fără a lua în calcul penalitățile și dobânzile de întârziere! 

Pentru remedierea abaterii consemnate, Curtea de Conturi a dispus conducerii SRTv măsuri pentru stabilirea întinderii prejudiciului și recuperarea acestuia, inclusiv a dobânzilor și a penalităților/majorărilor de întârziere, după caz, aplicabile pentru veniturile bugetare potrivit legii. Termenul de realizare trebuia să fie de 31.05.2017, dar măsurile nu au fost aplicate nici până astăzi, când există și sentință definitivă!

Adunând sumele și dobânzile care trebuiau calculate și recuperate de la persoanele vinovate, prejudiciul ar depăși cu mult 20 milioane de euro. Bani cu care s-ar fi dotat instituția, iar salariile angajaților ar fi putut fi majorate la un nivel apropiat celor al favorizaților conducerii!!! 

Documentul Curții de Conturi prezintă și modul falimentar în care funcționează Casa de Producție a TVR condusă de Andras Istvan Demeter. Acesta este și consilierul de etică din SRTv, dar și membru în Consiliul de Administrație al Societății Române de Radiodifuziune, în condițiile în care a fost declarat în conflict de interese de Inalta Curte și Casație și Justiție a României și, în consecință, nu mai are dreptul să ocupe timp de 3 ani funcții în instituții publice! 

Curtea de Conturi susține că cheltuielile pentru desfășurarea activității casei de Producție a SRTv nu sunt justificate de rezultatele reflectate în indicatorii care măsoară audiența posturilor de televiziune, respectiv a emisiunilor difuzate de televiziunea publică. Pentru cele 21 de producții ale Casei de Producție s-au efectuat cheltuieli în cuantum de 347 456 lei, la care se adaugă salariile angajaților SRTv care au participat la activitățile necesare. Veniturile atrase pe care le-a adus televiziunii aceste emisiuni au fost de 49 240 lei!!! 

Documentul Curții de Conturi face referire și la mai multe abateri privind finantarea deplasărilor externe, a finantării TVR Chisinău și multe altele care demonstrează jaful produs constant în SRTv.

Precizăm că toate aceste informații au fost confirmate de către Curtea de Apel București, prin Sentinta nr. 2830 din 4 iulie 2017 și de Înalta Curte de Casație și Justiție prin Hotărârea nr.1759 din 7 aprilie 2020! Pentru a evita speculațiile diverșilor clevetitori răuvoitori legate de corectitudinea informațiilor prezentate în comunicatele MediaSind, publicăm și aceste documente, care confirmă cele semnalate de noi.

Având în vedere că aceste fapte pot constitui, pe lângă infracțiunea prevăzută de Legea nr. 94/1992 și elemente ale infracțiunilor de abuz în serviciu și de constituire de grup infracțional organizat, în zilele următoare avocații MediaSind TVR vor sesiza Direcția de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – DIICOT, precum și instituțiile internaționale, pentru ca cei care se fac vinovați de distrugerea celei mai mari instituții de media din România, să răspundă în fața legii și să restituie sumele datorate Televiziunii naționale!

Precizăm că președintele - director general al SRTv, Doina Gradea, avea suficient timp din 27 septembrie 2017, când a fost instalată la conducerea TVR, și până astăzi, să facă toate demersurile necesare pentru  recuperarea acestor sume! De ce de abia acum, conform adresei Curții de Conturi trimise MediaSind TVR,  a dispus constituirea unei comisii pentru verificarea modului de aplicare a Deciziei nr.16/2016, încălcând, astfel, Decizia Curții de Conturi nr 16/2016, Sentința civilă nr. 2830/2017 a Curții de Apel București (care a respins și cererea SRTv de suspendare a măsurilor dispuse de inspectorii comisiei de control), precum și Hotărârea nr. 1759/2020 a Înaltei Curți de Casație și Justiție a României, este o întrebare la care șefa TVR trebuie să răspundă în fața organelor de cercetare penală!

Din păcate, jaful instituționalizat din SRTv se petrece în mod sistematic, iar autorii lui se bucură de protecția și  complicitatea factorilor polictici. De ani de zile, sesizările angajaților instituției, ale organizației noastre și ale societății civile zac în sertarele comisiilor de specialitate din Parlament. De ani de zile, în disprețul Legii de organizare și funcționare a SRR și SRTV, rapoartele de activitate ale acestor instituții, sunt blocate constant, ceea ce face imposibilă demiterea conducerilor lor, acuzate de incompetență, abuz și corupție!


Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind
Filiala MediaSind TVR
Departament Comunicare

Bucuresti, 6 iulie 2020

MediaSind TVR – 3 ani de luptă cu abuzurile și ilegalitățile din Televiziunea Română!

postat 5 iul. 2020, 22:03 de Office Mediasind   [ actualizat la 6 iul. 2020, 00:49 ]

Biroul Executiv Național al Sindicatului Român al Jurnaliştilor MediaSind urează La mulți ani colegilor din Societatea Română de Televiziune, membri ai filialei noastre MediaSind TVR, organizație care astăzi, 6 iulie 2020, împlinește 3 ani de la înființare! 

În urmă cu 3 ani, MediaSind TVR, noua structură a Sindicatului Român al Jurnaliștilor MediaSind - organizație națională a lucrătorilor din mass-media, a fost înfiinţată în urma fuzionării (prin absorbţie) cu Sindicatul Lucrătorilor din Domeniul Audiovizual TVR Sind – sindicat al angajaților din Societatea Română de Televiziune - SRTv, conform Sentinţei Civile nr.3486/2017, rămasă definitivă.

În cei 3 ani de la înființare, echipa condusă de Sorin Torică, (foto), un om vertical și curajos, a reușit să implementeze o schimbare de optică privind rolul unei organizații sindicale într-o astfel de instituție precum Televiziunea Română. Succesul său ca lider se datorează contribuției vicepreședinților și președinților de filiale, membri ai Biroului Executiv din București și din structurile teritoriale din țară - TVR Timișoara, TVR Cluj, TVR Craiova, TVR Tg. Mureș și TVR Iași: Loara Ştefănescu,  Maria Florea, Corina Cişmigiu, Luminița Georgeta Cotuțiu, Veronica Sala, Mihaela Apostoae, Alina Raluca Șomlea, Loredana Corchiș, Cristian Alin Ilea, Cristian Balaș, Horia Gruşcă, Răzvan Ion Nicolae, Ovidiu Cristescu, Marius Cosmin Andrei, Florin Ghica, Daniel Verenca, Gabriel Sîrmei, Vitalie Lupaşcu, Viorel Popescu, Daniel Vistorovschi, Alexandru Claudiu Ilie, Dumitru Dragomirescu, Laszlo Kentelki, Adrian Vulpe, Florin Pavel, Paul Cişmigiu și Bogdan Ştefan.

Nu în ultimul rând apreciem sprijinul constant primit din partea liderilor Sindicatului TVR Craiova, care au semnat un protocol de unificare cu organizația noastră și au negociat, alături de noi, actul adițional la Contractul Colectiv de Muncă din TVR.

Aceștia au obținut rezultate remarcabile, câștigând printr-o luptă susținută și tenace, drepturi extrem de importante pentru salariați. Meritul lor este cu atât mai mare cu cât nu s-au lăsat intimidați de presiunile care s-au făcut asupra lor din partea celei mai toxice și abuzive conduceri pe care a avut-o vreodată Televiziunea Națională.

Dacă la înființare au fost doar 28 de membri în prezent filiala depășește 600 de angajați, care s-au menținut pe poziție și, în pofida atacurilor murdare asupra membrilor MediaSind TVR din partea conducerii, au rămas în această structură, înțelegând că aceasta este singura organizație care luptă pentru salariații TVR.

Cert este că organizația noastră devine din ce în ce mai puternică, chiar dacă a fost subminată prin diverse trădări. Așa cum se știe, chiar dacă unii ademeniți cu diverse privilegii (funcții, măriri de salarii, bugete mai mari pentru emisiuni etc.), călcându-și în picioare propria demnitate, au părăsit  sindicatul, organizația noastră a rămas la fel de puternică. Aceasta pentru că suntem mulți și uniți de aceleași principii și hotărâți să luptăm cu abuzurile și ilegalitățile din TVR.

Meritele MediaSind TVR sunt incontestabile pentru că a luptat în permanență cu administrația Gradea pentru drepturile salariaților. Cu sprijinul Federației FAIR-MediaSind, a cărei membru fondator este, a  negociat și  introdus în CCM clauza de conștiință pentru toți angajații SRTv, a obținut vouchere de vacanță și tichete de masă obligatorii la cuantumul maxim prevăzut de lege, 10 salarii de bază compensatorii în caz de concedieri pentru motive ce nu ţin de persoana angajatului, a obținut corelarea,  în permanență, a salariului de bază minim brut pe unitate astfel încât acesta să fie întotdeauna cu 5 la sută mai mare decât salariul minim brut pe țară garantat în plată . Tot   MediaSind TVR s-a luptat și a obținut dreptul angajaților care pleacă în deplasări de a primi o indemnizație de cazare în cuantum fix  de 230 lei/zi.

Această echipă curajoasă s-a luptat zilnic cu abuzurile administrației conduse de Doina Gradea, inclusiv în instanța de judecată. A reușit  în primă instanță să anuleze la TMB înțelegerea ilegală făcută de șefa TVR cu sindicatul său de casă, SPUStv, când au diminuat drepturile pentru persoanele care pleacă în delegație! Are pe rolul instanțelor peste 20 de procese împotriva abuzurilor șefei TVR, unele dintre acestea câștigate definitiv, iar celelalte se află în diverse stadii de judecată.

În prezent, MediaSind TVR se bate în instanță cu gruparea Gradea - Demeter – Ionescu – Fulea și pentru a anula aplicarea asa-zisei proceduri de conduită etică din TVR adoptată ilegal în scopul concedierii adversarilor șefei TVR!

Dorind să intimideze și să hărțuiască această organizație care a dezvăluit opiniei publice abuzurile și ilegalitățile din Televiziunea Națională, administrația Gradea a angajat, contrar prevederilor legale, una dintre cele mai scumpe case de avocatură din țară, Zamfirescu Racoți Vasile & Partners. Avocații, plătiți cu sume substanțiale din banii publici, s-au grăbit deja să depună o acțiune în justiție pentru anularea dreptului constituțional al celor peste 600 de angajați din TVR, membri ai MediaSind TVR, de a avea un sindicat care să le apere interesele.  Din păcate, în logica șefei TVR, cine nu este membru în sindicatul ei de casă, este ilegal și considerat persona non grata, ceea ce echivalează cu limitarea dreptului la liberă asociere și  organizare sindicală garantat de Constituția României. Șefa TVR angajează din bani publici patru avocați pentru a hărțui MediaSind! 

Biroul Executiv Național al SRJ MediaSind asigură pe toți membrii MediaSind TVR că vor fi reprezentați și sprijiniți în continuare cu aceeași tărie împreună cu Federaţia Cultură şi Mass-Media FAIR-MediaSind, organizație care se bucură de sprijinul total din partea  Confederației CNSLR-Frăția, de Federaţia Europeană a Jurnaliştilor şi Federaţia Internaţională a Jurnaliştilor, de UNI Global Media.

SRJ MediaSind va continua toate demersurile  începute pentru înlăturarea din structurile de conducere a TVR a tuturor celor care au săvârșit abuzuri și ilegalități în detrimentul interesului public. Toți cei vinovați trebuie să răspundă în fața justiției pentru faptele lor.

Îi anunțăm și pe ceilalți salariați din TVR care doresc să ni se alăture că ne pot contacta la mail tvr@mediasind.ro, site www.mediasind.ro, sau pe pagina FB: Romanian Trade Union of Journalists MediaSind. 

Suntem convinși că 

ÎMPREUNĂ SUNTEM MAI PUTERNICI!

Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind

Biroul Executiv Național                                                          Bucureşti, 6 iulie 2020

Serviciul condus de fosta vedetă, Mircea Radu, „din dragoste” dezinformează opinia publică: Conducerea TVR susține că nu va exista nicio sedință de CA pentru activitatea sefei TVR deși aceasta a fost deja convocată pentru data de 8 iulie!

postat 4 iul. 2020, 02:10 de Office Mediasind   [ actualizat la 4 iul. 2020, 07:52 ]

Într-un comunicat de presă transmis ieri, 3 iulie 2020, opiniei publice și angajaților Societății Române de Televiziune – SRTv, Serviciul Comunicare, Relații Publice și Protocol condus de fosta vedetă  Mircea Radu, “din dragoste” față de conducere face mai multe afirmații false și denigratoare la adresa Sindicatului Român al Jurnaliștilor MediaSind, susținând că organizația noastră minte și că nu ar fi legitimă în TVR!!!

 MediaSind a solicitat  membrilor CA să-și respecte   decizia luată prin convocarea unei ședințe extraordinare a Consiliului de Administrație pentru analizarea managementului dezastruos al președintelui-director general Doina Gradea (vezi aici: MediaSind cere membrilor CA să-și respecte votul legat de convocarea ședinței de analiză a managementului dezastruos al șefei TVR ). În replică, Serviciul Comunicare atacă organizatia noastră susținând că  “MediaSind induce în eroare opinia publică, instituțiile statului și pe proprii membri de sindicat prin vehicularea de informații false”.  Textul mai susține că MediaSind nu ar cunoaște și nu ar  înțelege legea, deoarece “în cazul în care o treime sau mai mulți membri ai CA doresc organzarea unei ședințe extraordinare, aceștia trebuie să solicite, motivat, Presedintelui CA organizarea acesteia.” – susține Serviciul  Comunicare. Or, legea este foarte clară și permite acest lucru!

În continuarea textului apare bomboana pe colivă” a comunicatului: O ședință oficială înseamnă un consum inutil de resurse. Din bani publici.” Atunci ne punem întrebarea de ce mai e nevoie de Consiliu de Administratie? De ce Televiziunea Romana nu este condusă doar de Doina Gradea si de Mircea Radu?

 Precizăm că aceste afirmații au fost trimise presei după ce Doina Gradea a trimis membrilor CA convocarea pentru ședința de CA  din data de miercuri, 8 iulie 2020, ora 11,00,!! (vezi foto). Este de neînțeles faptul că în timp ce șefa TVR confirma, la cererea expresă a membrilor CA,  organizarea acestei sedinte pentru data de 8 iulie, Serviciul de comunicare transmitea public ca MediaSind minte și că nu va avea loc nicio sedință extraordinară de CA! Este o adevărată dovadă de schizofrenie comunicațională din care nimeni nu mai înțelege nimic. Această gafă uriașă ar trebui urmată de demisia șefei TVR și a consilierului său. Vezi aici comunicatul TVR: http://www.tvr.ro/televiziunea-romana-respinge-ferm-acuza--iile---i-minciunile-mediasind_28284.html#view

În apărarea sefei TVR comunicatul mai susține ca acesteia nu i se poate reproșa un management defectuos întrucât “de la instalarea în funcția de Președinte-director general a Doinei Gradea, Srtv a înregistrat profit net, după cum urmează: 2017 -  583 670.356 lei, în 2018 – 1996 496  lei, în 2019 – 86 637,85  lei” . Or, într-o instituție finanțată din bani publici să susții că din cei aproximativ 100 milioane de euro primiti anual de la buget, ai cheltuit  mai puțin din ei și ai dat bani înapoi la stat, nu înseamnă management performant ci unul chiar păgubos, în condițiile în care nu ai asigurat niciun leu pentru investiții studiourilor teritoriale și TVR Chișinău, iar dotarea tehnică din TVR este la limita supraviețuirii!

 Legalitatea și legitimitatea MediaSind în instituție, sunt obsesii ale șefei TVR Doina Gradea.  Prin Serviciul Comunicare, Relații Publice și Protocol, aceasta răspândește în spațiul public atacuri denigratoare și minciuni, urmărind să acopere astfel situația dezastruoasă în care se află cea mai mare instituție de presă a statului, generată de un șir lung de ilegalități și acte de corupție.

Reamintim și lui Mircea Radu și Doinei Gradea că nu întotdeauna atacul este cel mai bun mijloc de aparare. În ce ne privește lucrurile sunt foarte clare: Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind are personalitate juridică prin Sentinta nr.2782 din data de 12.04.2001, având membri în Televiziunea Română, Radio România, AGERPRES și mai multe instituții de media. Organizația a fost constituită în baza Legii sindicatelor nr.54/1991 ca sindicat național, format din mai mulți jurnaliști de la redacțiile bucureștene și din țară, sub denumirea Sindicatul Jurnaliștilor Profesioniști - SJP. Mai mult, în data de 13.04.2017 prin sentinta nr. 3486/2017 rămasă definitivă, a fuzionat prin absorbție cu Sindicatul din Televiziunea Națională, TVR SIND, preluând și calitatea de sindicat de unitate la nivel de SRTv! Aceste realități sunt confirmate de sentințe judecătorești în mai multe procese pierdute de TVR, dar și de Ministerul Muncii, care, în adresa nr. 105/IM/07.08.2019 a consfințit dreptul MediaSind de a-și reprezenta cei aproximativ 600 de membri din Televiziunea Națională. (amanunte aici: Ministerul Muncii demontează diversiunile conducerii Televiziunii Române! )

Diversiunile securistice ale conducerii TVR au fost demontate și de ITM București, prin recunoașterea și înregistrarea actului adițional la contractul colectiv de muncă din SRTV, încheiat în baza mandatului acordat Federației FAIR-MediaSind de același Sindicat Român al Jurnaliștilor MediaSind și de Sindicatul TVR Craiova, semnat chiar de Doina Gradea! A susține acum că ai semnat un contract cu o organizatie „nelegitimă” la nivel de TVR denotă nu numai incoerență și ipocrizie, ci și rea credință. Noile drepturi câștigate la negocierile colective din TVR au intrat în vigoare! 

În același comunicat din 3 iulie  se spune că organizația noastră  își arogă drepturi în mod ilegal, acționează în mod repetat și abuziv, subminând activitatea Televiziunii Publice. „Prin propagarea constantă de informaţii false, neverificate, prin ameninţări, instigare la ură şi revoltă, MediaSind afectează grav imaginea serviciului public de televiziune, inducând în eroare angajaţii instituţie şi opinia publică;”

Cu alte cuvinte, potrivit Doinei Gradea, asumarea, de către organizația noastră, a rolului de avertizor public, reclamarea abuzurilor și ilegalităților, a risipirii discreționare a fondurilor publice, fapte extrem de reale, dovedite prin decizii ale Curtii de Conturi sau în instanțe de judecată, prejudiciază imaginea TVR. Din păcate prestigiul acestei instituții este știrbit, cum am mai spus, de managementul dezastruos al actualei administrații.

Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind anunță că nu se va lăsa intimidat de acțiunile abuzive ale șefei TVR și a complicilor săi.  Organizația noastră va fi, în continuare, alături de oamenii pe care îi reprezintă, în spiritul Constituției, a Convențiilor OIM și directivelor europene din domeniul libertății de exprimare și a relațiilor de muncă.

Informăm, totodată, opinia publică că MediaSind va prezenta zilele următoare documente confirmate de sentințe judecătorești definitive care demonstrează jaful instituționalizat și faptele de corupție din Televiziunea Română. Din păcate, menținerea în funcție a Doinei Gradea cu protectia și complicitatea unor decidenți  politici, este un atac la adresa principiilor democratiei si statului de drept.

Departament  Comunicare SRJ MediaSind

București, 4 iulie 2020

                                           

MediaSind cere membrilor CA să-și respecte votul legat de convocarea ședinței de analiză a managementului dezastruos al șefei TVR

postat 2 iul. 2020, 22:00 de Office Mediasind   [ actualizat la 2 iul. 2020, 22:18 ]

În urma abuzurilor repetate ale administrației Gradea și a managementului său defectuos, în data de 18 iunie 2020, în cadrul ședinței Consiliului de Administrație al Societății Române de Televiziune – SRTV, s-a cerut oficial Doinei Gradea retragerea din funcția de președinte-director general. Solicitarea a fost făcută de Karen Sebeși (foto), reprezentant al salariaților în CA, fiind susținută de mai mulți colegi, reprezentanți ai PSD, PNL și USR, așa cum organizația noastră a prezentat aici: Membri ai CA au cerut oficial retragerea Doinei Gradea din functia de presedinte- director general al Televiziunii Naționale!  Pentru că nu se ajungea la niciun un consens, voturile privind solicitarea de retragere fiind împărțite din cauza sprijinului primit de Doina Gradea  din partea unor membri CA angajați ai TVR, s-a  decis organizarea, în maxim 7-10 zile , a unei ședințe extraordinare de CA în care să se analizeze întreaga activitate a managementului.

Totodată, organizațiile sindicale au fost invitate de membrii CA să transmită opiniile lor, până la data întrunirii acestei ședințe. MediaSind TVR a transmis, a doua zi, membrilor CA, dar și opiniei publice, argumentele  pentru demiterea, de urgență, a președintelui director general al SRTV, Doina Gradea, pentru gravele abuzuri și managementul defectuos presărat cu mai multe fapte de corupție, confirmate în mai multe rapoarte ale Curții de Conturi și de instanțele de judecată, prin decizii definitive (amănunte aici: APEL pentru demiterea de urgență a presedintelui director general al Televiziunii Naționale!

Având în vedere faptul că au trecut 15 zile de la decizia CA iar șefa TVR nu a organizat, până la această dată, respectivul Consiliu extraordinar, Sindicatul Român al Jurnaliștilor filiala MediaSind TVR solicită membrilor CA să convoace ei această ședință, în baza atribuțiilor pe care le au, conform prevederilor art. 24 alin. 2 din Legea nr.41/1994, potrivt cărora  “Consiliul de administraţie este convocat de preşedinte, care propune ordinea de zi, sau la solicitarea a cel puţin o treime din numărul membrilor săi”

Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind și MediaSind TVR consideră că managementul Televiziunii Române este o chestiune de interes national, iar fiecare zi în care este tolerată la conducerea instituției Doina Gradea, o persoană care dovedește incapacitate managerială, aducând grave prejudicii financiare și de imagine instituției, este o nouă palmă pe obrazul contribuabililor la bugetul țării, dar și al salariaților TVR!

 

Departament Comunicare MediaSind TVR

 București, 3 iulie 2020

Avertizarea publică pentru stoparea adoptării Procedurii abuzive privind conduita etică în TVR a fost înregistrată la Parlament!

postat 2 iul. 2020, 02:17 de Office Mediasind   [ actualizat la 2 iul. 2020, 05:04 ]

Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind împreună cu Filiala MediaSind TVR au înregistrat astăzi, 2 iulie 2020, la Parlamentul României,  Avertizarea publică pentru stoparea Procedurii abuzive privind conduita etică din Societății Române de Televiziune – SRTv. (foto)

Angajații SRTv care au semnat documentul au calitatea de avertizori publici și, potrivit Legii nr. 571/2004 privind protecția personalului din autoritățile publice și instituții publice, nu pot să fie sancționați în cazul în care refuză să respecte un ordin ilegal cum este cel privind obligativitatea semnării Procedurii privind conduita etică din SRTV. De asemenea, angajații SRTv sunt protejați împotriva abuzurilor angajatorilor și de prevederile Contractului Colectiv de Muncă, precum și de Convențiile OIM din domeniul relațiilor de muncă la care România a aderat.

Precizăm că ultima revizuire a Procedurii efectuată, zilele trecute, de către gruparea Gradea - Demeter- Ionescu -Fulea prin eliminarea cuvintelor deosebit de gravă din sintagma abatere deosebit de gravă nu reprezintă decât o tentativă jalnică de a manipula angajații TVR, întrucât întregul document a fost adoptat în mod ilegal, iar mai multe prevederi încalcă în mod flagrant Constituția României, Codul Muncii, Legea SRR și SRTv, Convențiile OIM și directivele europene din domeniul libertății de exprimare.

Organizațiile naționale și internaționale la care SRJ MediaSind este afiliat, respectiv Federația Cultură și Mass-Media FAIR-MediaSind, Confederația CNSLR-Frăția, Federația Europeană a Jurnaliștilor, Federația Internațională a Jurnaliștilor și UNI Global, susțin demersul nostru, și au  sesizat deja abuzurile administrației Gradea la Consiliul Europei, la Parlamentul European și Comisia Europeană. (amănunte aici: Federația Internațională a Jurnaliștilor și Federația Europeană a Jurnaliștilor au sesizat la Consiliul Europei abuzurile din Televiziunea Română! )

Sperăm ca și Parlamentul României să soluționeze, în regim de urgență, prezenta Avertizare publică și să demită, prin respingerea raportului de activitate, această administrație care, în nenumărate rânduri, a încălcat atât legea cât și drepturile angajaților din cea mai mare instituție de presă a statului – Societatea Română de Televiziune.

 Angajații și colaboratorii care  doresc să stopeze Procedura abuzivă privind conduita etică pot să descarce formularul de la adresa mediasind.ro - formular avertizare  să-l completeze și să-l trimită semnat la adresa avertizare@mediasind.ro sau direct la președinții și liderii de grupe sindicale.

 

Departament Comunicare MediaSind TVR                        București, 2 iulie 2020


Avertizare în interes public pentru stoparea procedurii abuzive

privind conduita etică în SRTV

 

Către Parlamentul României

În atenţia:

Comisiei pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă a Camerei Deputaţilor

Comisiei pentru cultură şi media a Senatului României

 

Stimată Doamnă/ Stimate Domn,

 

Subsemnaţii, angajaţi ai Societăţii Române de Televiziune, asumându-ne responsabil calitatea de avertizori publici, prevăzută în Legea 571/2004, vă sesizăm următoarea situaţie care, în opinia noastră, se încadrează în situaţia descrisă la art. 5, lit. k) din legea invocată, în sensul încălcării de către conducerea TVR atât a procedurilor administrative, cât şi a legii în stabilirea Procedurii privind conduita etică în SRTv.

Documentul în cauză, a cărui denumire (Procedură) sugerează un set de formalităţi care trebuie executate într-un proces legitim, introduce mascat modificări substanţiale şi contradictorii la reglementările existente în TVR, ocolind obligaţiile prevăzute de lege în astfel de situaţii.

Procedura conține prevederi care încalcă Constituția României, Convențiile OIM și Directivele Europene în domeniul relațiilor de muncă, Codul Muncii, Legea Avertizorului Public, Legea Dialogului Social, Legea nr. 41/1994, Statutul ziaristului din SRTv și prevederile Contractului Colectiv de Muncă.

Astfel, prin prisma dispozițiilor art. 12 pct. 2 din Procedură, sunt încălcate, în primul rând, drepturile fundamentale, dar și drepturile izvorâte din legislația muncii, prin faptul că angajatului SRTV îi este interzis în mod absolut „să facă aprecieri în legătură cu litigiile aflate în curs de soluționare și în care SRTv are calitatea de parte” . Considerăm că Reclamantului îi este îngrădit astfel dreptul la libertatea de exprimare, drept consfințit în art. 30 din Constituția României, dar și drepturile sindicale izvorâte din Codul Muncii și din Legea Dialogului social.

Concret, Procedura – a cărei nerespectare este considerată generic de către iniţiatori ca fiind „abatere disciplinară”, aduce schimbări importante în lista obligaţiilor angajaţilor şi a abaterilor disciplinare, aşa cum sunt acestea deja stabilite în cap. V.8 din Regulamentul intern în conformitate cu Art. 243 din Codul muncii („Regulamentul intern se întocmeşte de către angajator, cu consultarea sindicatului sau a reprezentanţilor salariaţilor, după caz.”). Prin disimularea acestor modificări într-un nou document normativ, elaborat netransparent şi cu o denumire înşelătoare, conducerea TVR s-a sustras de la obligaţia consultării „sindicatului sau reprezentanţilor salariaţilor”, prevăzută de Art. 241 din Codul muncii.

În acelaşi timp, deşi sunt prezentate ca fiind în vigoare, schimbările operate de Procedură în ceea ce priveşte regimul faptelor pasibile de sancţiuni nu sunt transpuse în Regulamentul de organizare şi funcţionare în vigoare în TVR, act normativ fundamental pentru a cărui modificare ar fi fost nevoie de aprobarea Consiliului de administraţie, după obţinerea în prealabil a avizului Comitetului director. Evitarea prezentării şi dezbaterii noilor reglementări în cele două organisme colective de conducere, ca şi eschivarea de la obligaţia consultării salariaţilor, contravin atât prevederilor legale cât şi principiilor dialogului social.

Noile reguli camuflate în Procedura de conduită etică intervin şi în domeniul drepturilor şi obligaţiilor jurnaliştilor de televiziune, conţinute, potrivit Art. 10 din Legea 41/1994, în Statutul ziaristului din SRTv. Deşi documentul în vigoare, aprobat, potrivit legii, de Consiliul de administraţie cu avizul comisiilor parlamentare, le garantează jurnaliştilor „participarea la luarea deciziilor care privesc statutele ziariștilor și ale celorlalți realizatori de emisiuni”, autorii Procedurii au evitat orice consultare cu reprezentanţii acestei categorii profesionale esenţiale în televiziune. În plus, deşi cuprinde exigenţe profesionale şi de conduită etică specifice, Statutul ziaristului din SRTV nici măcar nu este inclus pe lista documentelor de referinţă din noile reglementări.

La fel de grav, prevederile Procedurii subminează rolul şi misiunea Comisiei de etică şi arbitraj, organism independent, garant al respectării Statutului ziaristului din SRTv şi singura instanţă abilitată de lege să soluţioneze divergenţele privitoare la acesta. Or, prin atribuţiile conferite consilierului de etică – funcţie specifică funcţionarilor publici instituită în baza Codului administrativ (!) – zona de acţiune a acestuia interferează cu aria de competenţă a Comisiei. Mai mult, Procedura permite consilierului de etică, numit de Preşedintele-Director General fără enunţarea unor criterii de competenţă sau de incompatibilitate, să cenzureze atât sesizările adresate Comisiei, cât şi concluziile acesteia interpunându-l ca filtru în relaţia cu potenţialii petenţi şi în comunicarea cu organismele de conducere ale instituţiei. Precizăm că potrivit Art. 47 din Statutul ziaristului, rapoartele şi rezoluţiile Comisiei de etică şi arbitaj „vor fi înaintate Comitetului Director, Preşedintelui-Director General sau în caz de interes major, Consiliului de administraţie”.

Nu în ultimul rând, atragem atenţia că Procedura de conduită etică conţine prevederi preluate mecanic din reglementările specifice altei categorii profesionale (Statutul funcţionarilor publici), inadecvate sau chiar contrare spiritului şi specificului activităţii şi misiunii serviciului public de televiziune.

Învederăm faptul că administrația Gradea a reglementat prin Procedură că salariaților le este interzis „să acorde asistență și consultanță persoanelor fizice sau juridice în vederea promovării de acțiuni juridice ori de altă natură împotriva statului sau serviciului public în care își desfășoară activitatea” , această interdicție fiind contrară dispozițiilor constituționale cu privire la liberul acces la justiție, dar, cu atât mai evident, considerăm că sunt încălcate în mod flagrant dispozițiile Codului muncii cu privire la atribuțiile organizațiilor sindicale și dispozițiile Legii nr. 62/2011 privind dialogul social în condițiile în care dispozițiile procedurii nu fac nicio diferență între calitatea de lider de sindicat ori membru de sindicat și cea a unui salariat neafiliat sindical. Pe de altă parte, ținând cont de faptul că prevederile Procedurii fac referire și la acțiuni contra statului, rezultă că salariaților SRTv le este interzis inclusiv să acorde consultanță și asistență juridică persoanelor în vederea promovării oricărei acțiuni împotriva instituțiilor statului, inclusiv acțiuni care ar viza contestarea unui proces-verbal de constatare a unei contravenții.

Astfel, SRTv încalcă art. 218 alin. (2) din Codul muncii, care prevede faptul că „este interzis orice act de ingerință al patronilor sau al organizațiilor patronale, fie direct, fie prin reprezentații sau membrii lor, în constituirea organizațiilor sindicale sau în exercitarea drepturilor lor”. Or, astfel cum rezultă din prevederile art. 28 alin. (1) și (2) din Legea nr. 62/2011, „organizațiile sindicale apără drepturile membrilor lor, ce decurg din legislația muncii, statutele funcționarilor publici, contractele colective de muncă, precum și din acordurile privind raporturile de serviciu ale funcționarilor publici, în fața instanțelor judecătorești, organelor de jurisdicție, a altor instituții sau autorități ale statului, prin apărători proprii sau aleși”, iar „în exercitarea atribuțiilor prevăzute la alin. (1), organizațiile sindicale au dreptul de a intreprinde orice acțiune prevăzută de lege, inclusiv de a formula acțiune în justiție în numele membrilor lor”.

În acest condiții, apreciem că este de neimaginat ca un sindicat să funcționeze conform dispozițiilor legale, în condițiile în care salariaților, care pot fi și membri de sindicat, le este interzis prin Procedură să acorde asistență și consultanță în vederea promovării de acțiuni juridice ori de altă natură, deci, s-ar paraliza în acest sens orice tentativă a salariaților de a întreprinde acțiuni colective împotriva unor eventuale abuzuri ale conducerii SRTv, fapt ce contravine dispozițiilor constituționale, dispozițiilor Codului muncii, dar și dispozițiilor Legii nr. 62/2011 a dialogului social.

Nu în ultimul rând, Procedura introduce noi obligații pentru membrii Comitetului Director și ai Consiliului de administraţie, deși acestea sunt stabilite prin legea de organizare și funcționare a SRTv şi prin regulamentele proprii de funcţionare.

Conform art. 28 alin. (1) din Procedura privind conduita etică în Societatea Română de Televiziune este reglementat faptul că „în interiorul societății, trebuie evitate subiectele care ar putea ridiculiza sau prezenta dezavantajos un salariat în fața celorlalți”. Din aceste dispoziții rezultă o încălcare gravă a dreptului fundamental la viață privată, dar și dreptul la libertatea de exprimare, pe considerentele că administrația Gradea reglementează anumite aspecte ce nu intră în sfera raporturilor de muncă, iar interzicerea de „a prezenta dezavantajos un salariat” reprezintă un spectru prea larg ce poate da naștere unor interpretări profund subiective.

Având în vedere că Societatea Română de Televiziune îşi desfăşoară activitatea sub controlul Parlamentului, vă rugăm ca, în baza argumentelor prezentate cu bună-credinţă şi din loialitate faţă de serviciul public de televiziune, să analizaţi cu celeritate sesizarea noastră şi să impuneţi respectarea normelor legale în situaţia descrisă.

Semnături


Conducerea TVR a făcut achiziții de peste un million de lei, prin încredințare directă, de la o firmă din Călărași. Șeful serviciului care beneficiază de aceste achiziții este un fost angajat al respectivei firme!

postat 30 iun. 2020, 22:01 de Office Mediasind   [ actualizat la 1 iul. 2020, 02:07 ]

Conflict de interese în TVR?
Conducerea TVR a făcut achiziții de peste un million de lei, prin încredințare directă, de la o firmă din Călărași. Șeful serviciului care beneficiază de aceste achiziții este un fost angajat al respectivei firme!

În urma unor sesizări primite din partea membrilor MediaSind TVR, potrivit cărora instituția achiziționează de la aceeași firmă, servicii de logistică, fără să organizeze licitații, Departamentul Investigații al Sindicatului Român al Jurnaliștilor MediaSind a solicitat conducerii TVR, prin adresa nr.204/28.05.2020, să răspundă la mai multe întrebări referitoare la contractele care fost încheiate cu SC INTER MEGA CONSTRUCT SRL, cu sediul social în Călărași,  în perioada 1 ianuarie 2017 și până prezent: în ce cuantum, modalitatea de atribuire, notele de fundamentare etc. Totodată, am solicitat să ni se răspundă dacă conducerea TVR are cunoștință de faptul că șeful Serviciului Logistică din Srtv are sau a avut funcții în această societate, și dacă da, în ce perioadă și dacă au existat conflicte de interese.
https://sites.google.com/a/mediasind.ro/mediasind/comunicate-1/_draft_post-65/foto%20rasp%20gradea.jpg

https://sites.google.com/a/mediasind.ro/mediasind/comunicate-1/_draft_post-65/foto%20contracte%20INTER.jpg
Răspunsul (foto), semnat de președintele-director general Doina Gradeaconfirmă faptul că în perioada 2017 și până în prezent, conducerea SRTv a încheiat 10 contracte, din care  8 contracte prin achiziție directă și 2 prin procedură simplificată cu aceeași firmă la care a fost  angajat/colaborator tocmai persoana responsabilă de aceste contracte, și anume șeful compartimentului logistic, Gheorghe Peres, poreclit de cunoscuți “Bebe”.

Conform declarației sale de avere de pe site TVR (foto), depusă la începutul mandatului, Gheorghe Peres  era  angajatul  acestei firme cu care TVR urma să încheie majoritatea contractelor de achiziții de  servicii de logistică!

O dovadă a strânselor legături dintre dl. Bebe, conducerea TVR și firma SC INTER MEGA CONSTRUCT SRL este, printre altele, și masina cu care circulă în prezent acesta, un BMW electric, înmatriculat pe aceeași firmă din Călărași. Șeful de la logistică vine nestingherit la serviciu cu mașina oferită spre folosință de firma alimentată cu contracte grase din bani publici, iar Doina Gradea nu spune nimic. Nu spune nimic nici atunci când dl. Bebe alimentează, folosind curentul instituției!? (foto 1)

De altfel, Gheorghe Pereș, nici măcar nu ascunde legăturile cu firma respectivă, pentru că pe portalul de social-media profesional LinkedIn, pe profilul personal el apărea drept
“Consultant at Inter Mega Construct”. (foto)

Precizăm că suma totală cheltuită în mod suspect de către TVR pentru achiziții de servicii logistice de la firma agreată de conducerea TVR se ridică la 1.134.966 lei, aproximativ un sfert de million de euro!

Șeful acestui serviciu este fost coleg de trust cu actualul presedinte director general, Doina Gradea. Aceasta l-a angajat la TVR după ce a fost trimis în șomaj de ProTv.

SRJ MediaSind filiala MediaSind TVR va sesiza instituțiile abilitate pentru a judeca  în ce măsură faptele prezentate se încadrează, sau nu, la capitolul conflict de interese.

În zilele următoare, Departamentul Investigații al SRJ MediaSind vă va prezenta și modul în care Televiziunea Română a fost păgubită cu aproximativ două milioane de euro, de către persoane cu funcții de conducere din TVR.

Departament Comunicare SRJ MediaSind                               Bucuresti, 1 iulie 2020     

Foto: DIM-Departament Investigații MediaSind                                                    

Conducerea TVR dezinformează opinia publică pentru a justifica angajarea abuzivă a casei de avocatură apropiată ministrului justiției!

postat 28 iun. 2020, 22:57 de Office Mediasind   [ actualizat la 29 iun. 2020, 07:03 ]

https://ziare.com/predoiu/ministrul-justitiei/de-ce-a-fost-audiat-la-politie-catalin-predoiu-1553474
Într-un comunicat de presă transmis vineri, 26 iulie 2020, conducerea Societății Române de Televiziune face mai multe afirmații false și denigratoare la adresa Sindicatului Român al Jurnaliștilor MediaSind, susținând că organizația noastră nu ar fi legitimă în TVR!!! Nu este prima dată când șefa TVR, Doina Gradea, prin Serviciul Comunicare, Relații Publice și Protocol, răspândește în spațiul public minciuni, cu scopul de a acoperi o situație dezastruoasă în cea mai mare instituție de presă a statului, generată de un șir lung de ilegalități și acte de corupție.

Așa cum am precizat de mai multe ori, Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind are personalitate juridică prin Sentinta nr. 2782 din data de 12.04.2001, având membri în Televiziunea Română, Radio România, AGERPRES și mai multe instituții de media. Organizația a fost constituită în baza Legii sindicatelor nr.54/1991 ca sindicat național, format din mai mulți jurnaliști de la redacțiile bucureștene și din țară, sub denumirea Sindicatul Jurnaliștilor Profesioniști - SJP. Mai mult, în data de 13.04.2017 prin sentinta nr. 3486/2017 rămasă definitivă, a fuzionat prin absorbție cu Sindicatul din Televiziunea Națională, TVR SIND, preluând și calitatea de sindicat de unitate la nivel de SRTv! Aceste realități sunt confirmate de sentințe judecătorești în mai multe procese pierdute de TVR, dar și de Ministerul Muncii, care, în adresa nr.105/IM/07.08.2019 a consfințit dreptul MediaSind de a-și reprezenta cei aproximativ 600 de membri din Televiziunea Națională. (amanunte aici: Ministerul Muncii demontează diversiunile conducerii Televiziunii Române! )

Diversiunile securistice ale conducerii TVR au fost demontate și de ITM București, prin recunoașterea și înregistrarea actului adițional la contractul colectiv de muncă din SRTV, încheiat în baza mandatului acordat Federației FAIR-MediaSind de același Sindicat Român al Jurnaliștilor MediaSind și de Sindicatul TVR Craiova, semnat chiar de Doina Gradea! A susține acum că ai semnat un contract cu o organizatie „nelegitimă” la nivel de TVR denotă nu numai incoerență și ipocrizie, ci și rea credință. Noile drepturi câștigate la negocierile colective din TVR au intrat în vigoare! 

Fiind în cunoștință de cauză în legătură cu legalitatea demersurilor SRJ MediaSind și, în același timp, să plătești, din bani publici, în mod abuziv, o casă de avocatură pentru a convinge o  instanță să oprească o organizatie sindicală să se mai exprime liber și să-și reprezinte membrii de sindicat din TVR, aceasta denotă iresponsabilitatea și disperarea unui manager care a pierdut de mult simțul realității. Nicio instanță din lume nu va putea să dea vreo hotârâre judecătorească care să încalce libertatea de exprimare, libera afiliere și dreptul organizațiilor sindicale de a-și reprezenta membrii!

Precizăm că Televiziunea Română nu mai este finanțată prin taxa radio tv ci direct de la bugetul statului, motiv pentru care considerăm că îi sunt aplicabile prevederile  Ordonantei nr.26/2012 care interzic  instituțiilor publice să angajeze servicii juridice dacă au în componență compartimente juridice. Din acest motiv am solicitat conducerii SRTV, în baza Legii nr 544 să facă public contractul încheiat cu Casa de avocatură Zamfirescu -  Racoți – Vasile & Parteners,   pentru a afla suma achitată pentru cei 4 (patru) avocati desemnati prin Împuternicirea nr.5078480 să se “ocupe” de MediaSind. (vezi aici: Șefa TVR angajează din bani publici patru avocați pentru a hărțui MediaSind!). Mai ales că, potrivit informațiilor apărute în presă, onorariul unui avocat al acestei case de avocatură  în care se află  socrul ministrului justiției, Cătălin Predoiu (foto),   este de 90 euro plus TVA/ora!!! (amănunte aici https://m.luju.ro//dezvaluiri/anchete/scump-dom-le-scump-lumeajustitiei-ro-prezinta-in-premiera-contractul-dintre-ministerul-mediului-si-sca-zamfirescu-racoti-predoiu-ministerul-plateste-90-euro-plus-tva-pe-ora-de-avocat-contractul).

În același comunicat din 26 iunie se spune că organizația noastră „acţionează, în mod repetat, abuziv, subminând, în fapt, activitatea SRTv.” „Prin propagarea constantă de informaţii false, neverificate, prin ameninţări, instigare la ură şi revoltă, MediaSind afectează grav imaginea serviciului public de televiziune, inducând în eroare angajaţii instituţie şi opinia publică;”

Cu alte cuvinte, potrivit Doinei Gradea, asumarea, de către organizația noastră, a rolului de avertizor public, reclamarea abuzurilor și ilegalităților, a risipirii discreționare a fondurilor publice, fapte extrem de reale, dovedite prin decizii ale Curtii de Conturi sau în instanțe de judecată, prejudiciază imaginea TVR. Din păcate prestigiul acestei instituții este știrbit de managementul dezastruos al actualei administrații. Este bine știut că cine are probleme cu legea, apelează la avocați. Și este normal să fie așa într-o democrație. Nu înțelegem însă de ce trebuie să plătim noi, poporul roman, onorariul!

În consecință, Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind anunță că nu se va lăsa intimidat de acțiunile abuzive ale șefei TVR și a complicilor săi, indiferent de câte case de avocatură vor fi angajate și de câte rude ale ministrului justiției vor conține acestea. Organizația noastră va fi, în continuare, alături de oamenii pe care îi reprezintă, în spiritul Constituției.

Îi asigurăm pe membri noștri din TVR că, în acțiunile viitoare, vom cere sprijinul instituțiilor naționale și internaționale - Federația FAIR-MediaSind, CNSLR-Frăția, Federația Internațională a Jurnaliștilor, Federația Europeană a Jurnaliștilor, EBU, Organizația Internațională a Muncii, Consiliul Europei, Comisia Europeană și Parlamentul European, pentru ca drepturile angajaților să fie respectate și  în cea mai mare instituție de presă a statului român –Televiziunea națională.

Precizăm, totodată, că MediaSind va sesiza zilele următoare DIICOT, pentru a verifica aceste contracte încheiate fără aprobarea Consiliului Director și a Consiliului de Administrație, precum și pentru a ancheta activitatea tuturor celor   care au produs un adevărat jaf instituționalizat în Televiziunea Română, fapt confirmat și de mai multe controale ale Curții de Conturi:

MediaSind TVR a solicitat DNA anchetarea jafului descoperit de Curtea de Conturi în Televiziunea Națională!

SRTV acţionată în judecată pentru contractele suspecte încheiate de şefa TVR cu un fost partener de afaceri și consilier personal!  

Conducerea TVR a cheltuit abuziv aproximativ 1,3 milioane de euro pentru contracte de asistenţă juridică!

Tribunalul Bucureşti a anulat diminuările de drepturi negociate de conducerea TVR cu sindicatul de casă împotriva angajaţilor!

Conducerea SRTV acţionată în judecată pentru că ascunde rezultatul măsurătorilor de radiaţii din Televiziunea Naţională

Iresponsabilitatea administrației Gradea pune în pericol sănătatea tuturor angajaților TVR!

Conducerea TVR obligată de instanță să facă publice angajările preferențiale!

Invocând considerente etice, conducerea TVR impune o procedură ilegală şi imorală pentru a concedia angajații incomozi!

Conducerea TVR obligată de instanță să facă publică lista colaboratorilor pentru care a plătit peste 3 milioane de euro!

MediaSind TVR solicită liderilor politici să oprească dezastrul dinTVR și să demită actuala administrație!

Tribunalul Bucuresti obligă administrația Gradea să explice de ce nu a efectuat determinări de noxe pentru toți factorii de risc din Televiziunea Națională!

Avertizare publică pentru stoparea adoptării Procedurii abuzive privind conduita etică în TVR!

Administrația Gradea acționată în instanță pentru că a secretizat cheltuielile publice din perioada stării de urgență!

MediaSind a solicitat în instanță conducerii TVR să explice cum a cheltuit peste un million de euro pentru plata orelor suplimentare!

Cum pot să fie concediați angajații TVR dacă încalcă Procedura privind conduita etică !

Pentru administrația Gradea cheltuielile publice din starea de urgență sunt secret de serviciu! Șefa TVR inventează o violare de corespondență pentru a se sustrage de la respectarea legii informațiilor de interes public!

SRJ MediaSind a solicitat în instanță anularea noului Cod Etic care maschează, de fapt, o procedură de concediere a angajaților incomozi din TVR!

Confederația CNSLR-Frățiasusţine protestele împotriva abuzurilor şefei TVR! !

Federația Internațională a Jurnaliștilor și UNI Global Union susțin toate protestele pentru demiterea șefei TVR!

Federația Internațională a Jurnaliștilor și Federația Europeană a Jurnaliștilor au sesizat la Consiliul Europei abuzurile din Televiziunea Română!  


 Departament Comunicare  SRJ MediaSind                            

   Bucuresti, 29 iunie 2020                                                         

1-10 of 489