News

#COVID-19:Mesajul Președintelui Federației Internaționale a Jurnaliștilor către toate organizațiile membre

postat 25 mar. 2020, 07:42 de Office Mediasind   [ actualizat la 25 mar. 2020, 08:45 ]

Dragi prieteni și camarazi,

 Vă scriu astăzi pentru că știu că toți sunteți afectați de criza sanitară provocată de Coronavirus / Covid-19, cu consecințele ei  grave asupra sănătății, desigur, de decesele care sunt contabilizate la mii de persoane acum, dar și  cu consecințe în toate sectoarele economiei globale.

Multe frontiere sunt închise, mii de companii și-au încetat activitatea, multe dintre sindicatele noastre și-au închis porțile, cum s-a întâmplat la  sediul IFJ de la Bruxelles cu cele trei birouri regionale ale  noastre din Dakar, Sydney și Buenos Aires.

În calitate de sindicaliști, avem datoria de a proteja angajații organizațiilor noastre și avem, de asemenea, datoria de a sfătui jurnaliștii despre cele mai bune modalități de a se proteja de această pandemie.

Din această cauză, din păcate, această criză sanitară  va avea consecințe asupra presei, asupra condițiilor de muncă ale colegilor noștri din redacții și a locurilor de muncă a jurnaliștilor. Și cum se întâmplă prea des, este din ce în ce mai grav  pentru cei care plătesc deja factura și pentru cei care își vor pierde locurile de muncă în zilele următoare, fără garantarea securității sociale și fără nicio compensație salarială.

Știu că, în calitate de  sindicaliști, îi sprijiniți pe cei mai slabi cu toată puterea dvs. și vă felicit pentru că trebuie să protejăm jurnaliștii și să salvăm mass-media cu sprijinul  tuturor organizațiilor internaționale ale lucrătorilor.

Și în aceste momente dificile și excepționale, puteți conta și pe noi, aleși din comitetele executive și administrative, dacă aveți cea mai mică nevoie, cea mai mică întrebare, puteți conta pe echipele noastre din Bruxelles, Sydney, Buenos Aires și Dakar, care lucrează de la distanță.

În momentul de față, este foarte dificil să știm exact cum va fi viitorul - am amânat deja Adunarea noastră anuală și Comitetul executiv al Omanului în iunie -, dar vă rugăm să credeți că vom face tot posibilul pentru a ne menține misiunile la un nivel foarte înalt de calitate.

Aveți  grijă de voi și de cei dragi.

Să nu uităm niciodată că împreună suntem mai puternici!

Cu toată prietenia și toată solidaritatea mea,

Younes MJAHED
Președintele IFJ

Federația Internațională a Jurnaliștilor reprezintă interesele a peste 600 000 de jurnaliști din 146 de țări. Singura organizație afiliată din România este Federația Cultură și Mass- Media FAIR- MediaSind, în calitate de membru cu drepturi depline (full member).

25 March 2020

Federația Europeană a Jurnaliștilor condamnă atitudinea "iresponsabilă" a angajatorilor care forțează jurnaliștii să lucreze din redacții!

postat 16 mar. 2020, 10:30 de Office Mediasind   [ actualizat la 16 mar. 2020, 10:47 ]


https://europeanjournalists.org/blog/2020/03/16/covid-19-journalists-must-be-allowed-to-telework/?fbclid=IwAR0oyZ40JOo1h574mPz0Zf9j0j4ZGfKlvkiQTXlVpbSgkWo8K2tTMTbiMSE
Federația Europeană a Jurnaliștilor (EFJ)
salută măsurile luate pentru a asigura siguranța jurnaliștilor în timpul pandemiei COVID-19. Cu toate acestea, condamnăm atitudinea unor angajatori din sector care își forțează jurnaliștii să lucreze din sala de știri - redacții. În situația actuală, sănătatea și siguranța jurnaliștilor este prima noastră prioritate. Solicităm tuturor angajatorilor mass-media să aplice principiile prevenirii, punând în aplicare toate măsurile adecvate pentru protejarea sănătății jurnaliștilor la locul de muncă.

EFJ a aflat de la filialele sale că unii angajatori din acest sector refuză să le permită jurnaliștilor să lucreze în regim de telemuncă. EFJ condamnă cu tărie această atitudine iresponsabilă.

„Este inacceptabil faptul că unii editori refuză să permită jurnaliștilor să lucreze în telemuncă. Instrumentele telematice de astăzi permit executarea perfectă de la distanță a sarcinilor jurnalistice ", a declarat secretarul general al EFJ, Ricardo Gutiérrez. „Obligarea jurnaliștilor să se adune zilnic în sala de știri crește riscul de contagiune pentru întreaga populație. Acest lucru este complet iresponsabil! ”

Fiecare angajator trebuie să se simtă preocupat de epidemie și să ia măsuri pentru a o contracara. EFJ și-a anulat toate ședințele până la 6 aprilie și a instruit personalul său să lucreze de acasă, ca parte a unui pachet de măsuri pentru a face față infectării cu COVID-19.

FEJ se alătură Confederației Europene a Sindicatelor (CES) pentru a solicita Comisiei Europene și statelor membre ale UE să pună în aplicare măsuri de urgență, cum ar fi relaxarea normelor fiscale în conformitate cu Pactul de stabilitate și creștere și normele privind ajutoarele de stat, în timp ce adoptă legislația subsecventă pentru a pune la dispoziţie finanțare imediată pentru cei afectaţi. 

Aceasta trebuie să includă sprijin financiar pentru lucrătorii care sunt carantinați, suspendați de la locul de muncă sau concediați din cauza COVID-19. O atenție deosebită trebuie acordată jurnaliştilor defavorizaţi (inclusiv jurnaliștilor independenți), care sunt adesea excluşi de la aceleași drepturi ca și ceilalți lucrători.

 

Federația Europeană a Jurnaliștilor: Jurnaliștii trebuie să poată furniza informații factuale și recomandări clare cetățenilor care sunt din ce în ce mai iritați de inflația informațiilor din jurul COVID-19

postat 11 mar. 2020, 05:41 de Office Mediasind   [ actualizat la 11 mar. 2020, 05:41 ]

Federația Europeană a Jurnaliștilor (EFJ) regretă lipsa unui răspuns coordonat în materie de sănătate european la pandemia COVID-19, arată un comunicat de presă: “EFJ invită factorii de decizie europeni, la nivel european și național, să facă recomandări clare în coordonare cu toate părțile interesate relevante.

Jurnaliștii trebuie să poată furniza informații factuale și recomandări clare cetățenilor care sunt din ce în ce mai iritați de inflația informațiilor din jurul COVID-19. Acestia au datoria de a combate dezinformarea cu privire la coronavirus. Aceștia au responsabilitatea de a da cuvântul experților, calificați să comenteze astfel de probleme sensibile.

EFJ se alătură IFJ pentru a solicita mass-media să raporteze în mod responsabil și să evite crearea de panică nejustificată sau să împărtășească comentarii discriminatorii și rasiste.

Credem că rolul mass-media și al jurnaliștilor este de a oferi cetățenilor raportări verificate, precise și de a evita senzaționalismul care ar putea duce la panică și frică.

Carta globală de etică a jurnaliștilor IFJ este o excelentă referință în astfel de momente de incertitudine. Jurnaliștii și mass-media trebuie să raporteze despre fapte și surse științifice fiabile, evitând speculațiile. Ar trebui evitat un vocabular care să inducă teamă care ar putea crea o stare de alarmă care nu corespunde realității. Jurnaliștii ar trebui să fie, de asemenea, deosebit de sensibili la confidențialitatea persoanelor afectate.

În consecință, EFJ solicită autorităților publice și instituțiilor medicale să furnizeze informații în timp util și transparente, astfel încât jurnaliștii și publicul să aibă acces la toate informațiile relevante. EFJ solicită, de asemenea, angajatorilor media să evalueze zi de zi riscurile jurnaliștilor care raportează atât din exterior, cât și din interiorul sălii de știri.”



Notificare MediaSind pentru respectarea sănătății angajaților!

postat 10 mar. 2020, 10:35 de Office Mediasind   [ actualizat la 10 mar. 2020, 10:37 ]

Către Societatea Română de Televiziune,
În atenția dnei. Doina Gradea, președinte-director general
Societatea Română de Radiodifuziune
În atenția dlui. Georgică Severin, președinte-director general


NOTIFICARE

Având în vedere prevederile Hotărârii nr 6 din 9.03.2020 privind aprobarea unor măsuri suplimentare de combatere a noului Coronovirus, emisă de Guvernul României – Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență, vă solicităm să dispuneți toate măsurile necesare pentru a preveni îmbolnăvirea salariaților instituției. În acest sens vă solicităm să aprobați imediat orice cerere venită din partea angajaților instituției pe care o conduceți, în conformitate cu recomandările Ministerului Muncii, după cum urmează:

1.Stabilirea unor programe individualizate de muncă, cu acordul sau la solicitarea salariatului în cauză, în conformitate cu prevederile art. 118 din Legea nr. 53/2003-Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu respectarea duratei maxime legale a timpului de muncă.

2. Modificarea temporară a locului de muncă la domiciliul salariatului, în conformitate cu prevederile art. 108-110 din Codul Muncii, unilateral, în conformitate cu prevederile art. 48 din același act normativ, sau prin acordul părților, cu precizarea în mod expres în decizia sau, după caz, în actul adițional de modificare a locului de muncă, a următoarelor elemente:
• faptul că salariatul lucrează de la domiciliu;
• perioada în care se aplică această măsură;
• obligația angajatorului de a asigura transportul la și de la domiciliul salariatului, după caz, al materiilor prime și materialelor pe care le utilizează în activitate, precum şi al produselor finite pe care le realizează.
În această situație, angajatorul are obligația de a asigura instruirea lucrătorilor în domeniul securității și sănătății în muncă.

3. Desfășurarea activității prin telemuncă, în urma încheierii unui act adițional la contractul individual de muncă, în condițiile prevăzute de Legea nr. 81/ 2018 privind reglementarea activității de telemuncă, atunci când îndeplinirea atribuțiilor specifice funcției, ocupației sau meseriei pe care o deține salariatul presupune folosirea tehnologiei informației și comunicațiilor.

Vă aducem la cunoștință faptul că mai multe instituții de media unde organizația noastră are membri afiliați, printre care se află Agenția Națională de Presă AGERPRES, ziarul Libertatea, Digi 24 etc. au luat deja decizia activității în regim de telemuncă.

Vă informăm că în cazul în care nu veți ține cont de prezenta NOTIFICARE, o să fiți direct răspunzători, din punct de vedere civil dar și penal, de consecințele îmbolnăvirii salariaților.

Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind
Biroul Executiv Național
                                                                                                                      București, 10 martie 2020

Informare privind începerea negocierii CCM la TVR

postat 10 mar. 2020, 02:12 de Office Mediasind   [ actualizat la 10 mar. 2020, 02:39 ]

După tentativa nereușită a administrației Gradea din săptămâna trecută de a trece la „crearea” CCM fără partenerii sociali, respectiv reprezentanții Federației FAIR MediaSind, MediaSind TVR și Sindicatul TVR Craiova, ieri, 9 martie, au început, cu o întârziere de peste două luni, negocierile clauzelor CCM din TVR.

În echipa administrației Gradea au mai apărut două nume noi: Demeter Andraș, noul consilier de etică din TVR și director al Casei de producție și Florentina Stan, șef serviciu Resurse Umane.


Discuțiile au început cu reproșuri ale dlui.Demeter legate de comunicatul de presă al SRJ MediaSind privind adoptarea, în mod abuziv și ilegal, a unui set de norme de etică sub forma mascată a unei proceduri. (amănunte la acest link: http://www.mediasind.ro/comunicate-1/invocandconsiderenteeticeconducereatvrimpuneoprocedurailegalasiimoralapentruaconcediaangajatiiincomozi )

Acesta a susținut că Societatea Română de Televiziune a fost obligată printr-o Adresă din partea Secretariatului General al Guvernului să adopte un Cod de conduită și să înființeze funcția de consilier de etică! Deși i s-a solicitat de mai multe ori acest document, nu a fost pus la dispoziție, făcându-ne promisiunea că va fi prezentat ulterior, la o data neprecizată. Astăzi, 10.03.2020, prin mail, ne-a fost transmis de către secretariatul comisiei de negociere, Ordinul SGG nr.600/2018 privind Codul controlului intern managerial pentru instituțiile din administrația publică centrală și Manualul de implementare a sistemului de control managerial în administrația centrală. Lipsește, evident, adresa SGG invocată de dl.Demeter prin care SRTV ar fi fost "obligată" să adopte un Cod etic cu încălcarea prevederilor constituționale, ale Legii SRR și SRTV, Legii avertizorului public, Legii Dialogului social, Statutului Jurnalistului din SRTV și a prevederilor CCM din SRTV!

Liderii Federației  FAIR- MediaSind  în numele afiliaților săi – MediaSind TVR și Sindicatul TVR Craiova -au solicitat expres părții patronale să retragă de urgență această așa- zisă procedură care maschează, de fapt, modificarea CCM și a Regulamentului Intern, solicitând negocierea prevederilor respective cu partenerii sociali. Atât avocatul MediaSind, cât și liderii FAIR MediaSind, SRJ MediaSind și MediaSind TVR, au reiterat faptul  că definirea abaterilor disciplinare cuprinse în documentul aprobat și introdus în mod fraudulos, este făcută cu scopul de a putea concedia, „cu temei legal” angajații incomozi.

La această întâlnire reprezentanții administrației au recunoscut că este în lucru o nouă procedură, de fapt un regulament pentru organizarea concursurilor managerilor, acțiune făcută tot fără consultarea partenerilor sociali, a membrilor CD și CA. I-am anunțat oficial pe reprezentanții administrației că și această procedură va fi atacată în justiție, întrucât maschează un nou regulament. Deși i s-a explicat de mai multe ori că procedurile se referă doar la activități și nu la regulamente, dl. Demeter se făcea că nu înțelege, repetând că totul este legal. Întrebat de mai multe ori de ce Codul etic din TVR nu a fost adoptat în aceleași condiții ca cel din SRR, de unde a copiat anumite prevederi, acesta a recunoscut, într-un final, că respectivul document a fost negociat în Radio cu partenerii sociali și a fost adoptat prin votul CA!

De asemenea, dl. Andraș Demeter a confirmat faptul că procedura va avea efecte juridice după 30 de zile de la publicarea pe intranet iar în caz de încălcare se poate ajunge în fața  comisiei de cercetare disciplinară.

 Întrebat cine sau ce serviciu secret sau care a fost rațiunea de a include în grupul de elaborare a documentului, alături de șefa serviciului juridic, dna. Roxana Ionescu, a dlui. Col (r) Adrian Fulea, dl. Demeter a afirmat că nu își amintește cine anume l-a propus. Acesta a ținut să mai facă precizarea că, în opinia sa, consilierul de etică nu se substituie Comisiei de Etică și Arbitraj și că nu va bloca activitatea acestei comisii, cel puțin până în luna mai când îi expiră mandatul.

În aceste condiții, reprezentanții MediaSind TVR au anunțat că vor ataca în instanță aceste prevederi și că vor sesiza Agenția Națională de Integritate și instituțiile abilitate despre modul fraudulos în care s-a adoptat acest document în dauna tuturor salariaților și colaboratorilor TVR, fără negocierea cu partenerii sociali și fără aprobarea membrilor CD si CA.

Au fost întrebați și reprezentanții salariaților prezenți la negocieri care este poziția lor față de acest document considerat de noi ilegal și care poate justifica abuzurile de orice fel față de angajați, oferind posibilitatea administrației de a recurge la concedieri  pentru orice critică, comportament sau acțiuni care nu sunt pe placul conducerii. Cu excepția a două persone care au susținut argumentele noastre dar au precizat că vorbesc în nume propriu, restul liderilor sindicali au tăcut mâlc.

Trebuie precizat că dna. Iordănescu, lider SPUSTv și dl. Balcan (a cărui organizație mai are doar 7 membri, deci sub numărul legal) s-au arătat foarte supărați de acea parte a comunicatului SRJ MediaSind referitoare la complicitatea unor lideri sindicali care au făcut posibilă adoptarea regulamentului, coordonat de șefa TVR împreună cu apropiații săi. Aceștia doreau să precizăm faptul dacă ei sunt vizați sau nu în acel comunicat, motiv pentru care au fost întrebați dacă doar acest aspect îi interesează dintre toate argumentele privind pericolul adoptării acestui document, care va face posibilă  concedierea colegilor lor din cauze subiective.

După aproximativ două ore de discuții aprinse pe acest subiect care s-au transformat, practic, într-un dialog al surzilor, s-a trecut la “negocierea efectivă” a CCM. Același dl. Demeter împreună cu șefa juridicului, dna. Roxana Ionescu, au susținut că propunerile înaintate FAIR MediaSind reprezintă un CCM nou! Li s-a explicat cu răbdare că prin Actul aditional nr 3 s-a convenit, din cauza timpului limitat, să se negocieze în termen de 60 de zile celelalte clauze din CCM. Din acest motiv am arătat că noi dorim negocierea celorlalte clauze pentru a obține un contract la standarde europene și că avem o anumită viziune și logică în conținutul și distribuirea articolelor contractului.

Însă, în sprijinul administrației a intervenit și dl Balcan care a susținut agresiv că nu se poate negocia întregul CCM! Susținând aceleași argumente, dna. Iordănescu, ca și cum ar fi fost demult în barca conducerii, a cerut să se negocieze doar clauzele care nu implică un efort financiar, lucru salutat de dl. Demeter care a afirmat că bugetul primit de TVR este "considerabil mai mic" decât cel de anul trecut. Imediat am reacționat susținând că este o afirmație falsă, întrucât bugetul este "considerabil egal" cu cel de anul trecut.

În aceste condiții reprezentanții părții patronale au afirmat că se vor adresa ITM pentru a afla cât anume dintr-un contract au voie să negocieze prin ACT adițional!!! Tot la ITM vor verifica și legalitatea mandatului primit de reprezentanții salariaților, având în vedere că la negocierile trecute aceștia au anunțat că mandatul primit din partea salariaților TVR este de a se prelungi contractul actual cu 12 luni.

Următoarea întâlnire a fost programată pentru data de 16 martie 2020, la ora 11,00.

În concluzie, la fel cum am arătat și în informarea trecută (amănunte aici http://www.mediasind.ro/news/precizarimediasindprivindintoxicarilereprezentantilorspustvlegatedenegociereaccmdintvr) avem certitudinea că administrația nu dorește negocieri serioase și că se mimează, de fapt, dialogul social, pentru a temporiza procesul și SPUStv să obțină, între timp, o eventuală reprezentativitate în instanță, ca apoi să se negocieze un contract colectiv în favoarea conducerii, renunțându-se și la drepturile obținute cu greu la sfârșitul anului trecut, fapt care a început deja să deranjeze pe sforarii din TVR. 

Dragi colegi, fiți foarte atenți, din acest moment vă puteți pierde locul de muncă dacă acceptați regulile ilegale adoptate de către administrația Gradea și acoliții săi! Acum au și baza legală de a vă concedia cu mare ușurință. Organizația noastră vă va susține în cazul în care vă considerați abuzați pe nedrept de conducere!

Facem un apel către toți salariații, indiferent dacă sunt sau nu membri de sindicat, să susțină demersurile și acțiunile noastre pentru a anula orice abuzuri împotriva angajaților TVR.

Departament Comunicare MediaSind TVR

București 10 martie 2020

 

 


UPDATE: În urma reacției MediaSind, conducerea TVR recunoaște implicit că s-a întâlnit degeaba cu liderii sindicatelor săi de casă!

postat 2 mar. 2020, 10:43 de Office Mediasind   [ actualizat la 3 mar. 2020, 08:43 ]

UPDATE: În urma reacției MediaSind, conducerea TVR recunoaște implicit că s-a întâlnit degeaba cu liderii sindicatelor săi de casă!

În urma reacției publice avute de MediaSind TVR privind intoxicările reprezentanților SPUSTv legate de negocierea CCM din TVR după întâlnirea organizată de adminstrația SRTV cu așa-zișii reprezentanți aleși ai salariaților, ce a avut loc în data de 2 martie 2020 la sala de protocol a TVR, conducerea instituției a răspuns astăzi, 3 martie 2020, la ora 14,11, printr-o adresă semnată de președintele-director general  Doina Gradea și de coordonatorii cu atribuții de Director Dept Juridic și Dept.resurse Umane. (foto)

Adresa reprezintă  o recunoaștere oficială  a invitației la negociere înaintată de Federația Cultură și Mass-Media FAIR-MediaSind încă din data de 5 februarie 2020 și confirmă, implicit, faptul că așa-zisa negociere a CCM organizată la convocarea șefei SPUSTv cu complicitatea șefei SRTV, a încălcat prevederile Legii nr.62/2011, întrucât angajatorul a omis să invite toate părțile semnatare ale actualului CCM ! Adică ceea ce MediaSind TVR reclama în urmă cu o zi s-a confirmat, și anume că diversiunile administrației împreună cu liderii sindicatelor de casă nu reprezintă decât o jalnică tentativă de a eluda legea dialogului social.

În consecință, având în vedere că prin această nouă adresă s-au respectat, în sfârșit, prevederile legale, Federația FAIR-MediaSind împreună cu membrii afiliați - MediaSind TVR și Sindicatul TVR Craiova - vor participa luni, 9 martie 2020 la demararea negocierilor CCM din SRTV.

Referitor la afirmația semnatarilor adresei SRTV potrivit căreia "negocierea are ca scop discutarea altor clauze la actualul CCM, urmare a propunerilor sociali, și nu un nou proiect de CCM"-  o considerăm tendențioasă și arată intenția declarată oficial de conducerea SRTV împreună cu liderii SPUSTv, Sindicatul 2002 (care în prezent mai are în componență 7 membri) și Sindicatului Creatorilor de Imagine, de a prelungi contractul actual prin mimarea negocierii clauzelor acestuia. De altfel, depășirea termenului de 60 de zile la care părțile s-au angajat, demonstrează această intenție.

Precizăm că mandatul primit de FAIR-MediaSind din partea MediaSind TVR și a Sindicatului TVR Craiova este unul ferm în sensul obținerii unui contract colectiv de muncă la standarde europene, care să includă și drepturile pierdute iresponsabil în schimbul unor privilegii de unii șefi de sindicate din TVR, deveniți peste noapte șefi sau primind alte privilegii. Din acest motiv, facem un apel către toți angajații TVR să nu se lase manipulați de diversiunile și intoxicările aruncate deja pe piață de aceeași actori sindicali și să susțină demersurile noastre și ale partenerilor noștri din organizațiile naționale și internaționale de media pentru ca în Televiziunea națională să primeze respectul față de lege și de salariați. 
  
MediaSind TVR

București, 3 martie 2020


Precizări MediaSind privind intoxicările reprezentanților SPUS TV legate de negocierea CCM din TVR


Stimați colegi,

Referitor la anunțul  SPUStv privind așa-zisul  „refuz”  al reprezentanților Federației FAIR-MediaSind de a participa astăzi, 2 martie 2019, la negocierea clauzelor CCM din SRTV, facem următoarele precizări:

1. În cadrul negocierilor Actului Adițional nr. 3 la CCM din TVR din 23 și 24 decembrie 2019, mandatul Federației Cultură și Mass-Media FAIR-MediaSind, primit din partea organizațiilor afiliate, respectiv MediaSind TVR și Sindicatul TVR Craiova, a fost negocierea și  semnarea unui nou CCM la standarde europene. În acest sens, încă din data de 16 decembrie 2019, proiectul de CCM a intrat în dezbatere publică și a fost înaintat atât conducerii executive a SRTV, cât și membrilor CA. Conform Procesului verbal încheiat cu ocazia negocierilor, mandatul administrației și al așa-zișilor reprezentanți ai salariaților a fost de prelungire cu 12  luni a actualului CCM.

2.  Pentru a nu se ajunge la declanșarea grevei generale și a nu intra în noul an fără drepturile salariale din CCM, delegația FAIR-MediaSind a impus mai multe condiții, acceptate într-un final de către administrație și anume:

-salariul minim din TVR să fie salariul minim pe economie, majorat cu 5%

- introducerea clauzei de conștiință pentru toți angajații instituției

- introducerea a 10 salarii compensatorii în caz de disponibilizări colective

-acordarea tichetelor de masă și a voucherelor de vacanță în mod obligatoriu, și nu în funcție de dorința angajatorului

- stabilirea, pentru voucherele de vacanță, a cuantumului maxim prevăzut de lege, și anume 6 salarii minime pe economie

-acordarea indemnizației de cazare pentru delegații în cuantum de 230 lei pe zi, fără documente justificative.

    Deoarece timpul era limitat pentru negocierea celorlalte clauze prevăzute în proiectul de CCM - FAIR MediaSind, am convenit ca în termen de 60 de zile de la înregistrarea Actului adițional să negociem întregul document, iar în termen de 6 luni anexa privind salarizarea, pentru a elimina discrepanțele existente în actuala grilă de salarizare.

Astfel, pentru a pune în practică ceea ce am convenit împreună cu angajatorul, în data de 15 ianuarie 2020 Federația FAIR-MediaSind a solicitat angajatorului prin adresa C/5055/2020 începerea negocierilor în data de 22 ianuarie 2020. Cu o zi înainte de data propusă pentru negocieri,  adică pe 21 ianuarie 2020, prin adresa nr. C48/21.02.2020 semnată de PDG Doina Gradea,  primim drept  răspuns invitația de a trimite din nou propunerile de modificare a CCM “cu cel puțin 10 zile calendaristice înainte de data propusă pentru începerea negocierilor.” (foto 1)

Constatând că administrația folosește tot felul de tertipuri procedurale pentru tragerea de timp, prin adresa nr. 10088/2020, am trimis din nou proiectul de CCM în atenția conducerii și a membrilor Comisiei de negociere, deci implicit și așa-zișilor reprezentanți ai salariaților, propunând o nouă dată de începere a negocierilor în 17 februarie 2020. (foto 2).

Precizăm că la această ultimă adresă nu am primit niciun răspuns din partea angajatorului.

3. Astăzi, 2 martie 2020, am fost „mustrați” de președinta SPUStv,  printr-un comunicat, că nu am răspuns convocării domniei sale, transmise prin email în seara zilei de vineri, 28 februarie, de a ne prezenta la negocierea CCM ce ar fi început tot astăzi, la ora 12,00, în sala de protocol a TVR!

Având în vedere aceste fapte,  împărtășim convingerea că, în continuare, administrația TVR împreună cu șefii sindicatelor sale de casă, nu doresc să negocieze și se joacă, astfel, cu interesele și drepturile angajaților.

Atragem atenția acestori pescuitori în ape tulburi că potrivit Legii nr.62/2011, precum și a prevederilor Codului Muncii, orice contract aflat în vigoare nu poate fi denunțat sau modificat unilateral, ci doar de toate părțile semnatare. În aceste condiții, invocarea art. 140 din Legea 62/2011 care dă posibilitatea inițierii negocierilor și de către alte părți în locul angajatorului, nu este aplicabilă în speța de față  întrucât CCM actual expiră la 31 decembrie 2020 și nu se află în perioada de negociere prevăzută de lege!
Așadar, tentativa  rușinoasă de astăzi, de a negocia cu administrația un contract colectiv fără prezența organizației reprezentative la nivel de sector, FAIR-MediaSind și a membrilor săi afiliați, MediaSind TVR și Sindicatul TVR Craiova, reprezintă  nu numai o încălcare flagrantă a legii ci și o dovadă a lipsei respect față de partenerii sociali.

De fapt, potrivit informațiilor noastre, așa-zișii reprezentanți ai salariaților- liderii SPUSTv, ai 2002 (care mai au în componență 7 membri potrivit adresei oficiale a SRTV) și ai Sindicatului Creatorilor de Imagine- nu doresc decât continuarea practicii negocierilor în defavoarea angajaților, așa cum s-a petrecut în ultimii ani. De altfel, chiar noul buget nu prevede acordarea voucherelor de vacanță la cuantumul maxim de 6 salarii ci doar de unul, la fel ca în cazul instituțiilor salarizate în baza Legii salarizării unitare. (Este interesant în acest caz care va fi acum poziția administrației în ceea ce privește calitatea de instituție publică a SRTV!)   

În consecință, considerăm că aceste încercări disperate ale administrației, care dorește să blocheze, să întârzie negocierile pentru CCM din TVR, nu fac decât să afecteze drepturile angajaților instituției. Considerăm deosebit de grav faptul că toate aceste manevre de tergiversare, îndreptate împotriva salariaților, sunt făcute cu sprijinul unor lideri de sindicat aflați în simbria administrației.

Facem un apel către membrii de sindicat din aceste organizații aservite, prin intermediul liderilor lor, intereselor patronale, să nu gireze cu prezența lor legitimitatea reprezentanților acestora în comisiile de negociere. Mai mult, cei care doresc o schimbare de mentalitate în TVR trebuie să părăsească urgent aceste structuri sindicale galbene, care de ani buni fac negoț cu drepturile și interesele salariaților, în folosul unor lideri cinici.

A venit timpul ca mișcarea sindicală din TVR să sprijine efectiv interesele angajaților!

 La acest link puteți consulta Proiectul de CCM din TVR transmis încă din data de 16 decembrie 2019 conducerii SRTV:

Proiect CCM SRTV 2020 - 2022

Aștepăm pe adresa tvr@mediasind.ro propunerile dvs. la noul CCM.

Împreună suntem mai puternici!

MediaSind TVR



 

Concluzii Politici de Formare Profesională în cadrul Proiectului Live Skills în România

postat 28 feb. 2020, 04:37 de Office Mediasind   [ actualizat la 28 feb. 2020, 04:42 ]

Federaţia Cultură şi Mass-Media FAIR-MediaSind 
și 
Institutul Național de Cercetare si Formare Culturală au organizat  astăzi, 28 februarie, la sediul  Ministerul Culturii,  o  conferință  în cadrul proiectului susţinut de Comisia Europeană - Live Skills, Dezvoltarea sistemului de formare profesională în sectorul Cultură şi Mass-Media", având următoarea agendă:

Simpozion Politici de Formare Profesională in cadrul Proiectului Live Skills 
(Policy Dialogue Symposium for the Live Skills Project)
28.02.2020  
 
13.30-13.45: Bun venit și introducere, dna. Carmen Croitoru Director General al Institutului Național de Cercetare si Formare Culturală și dl. Leonard – Octavian Pădureț, Președinte FAIR-MEDIASIND.  
13.45-14.00: Rezultate obținute in derularea proiectului Live Skills in Romania. 
14:00 - 15: 00: O demonstrație de materiale de învățare create în proiectul Live Skills. Lectia cu tema Marketing Digital va fi prezentată de dna. Alexandra Zbuchea, conferenția universitar la Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA).
15:00 - 15:30:  Strategia de formare profesionala continua in România in contex european – expunere si discuții – Prezintă Constantin Popoiu cercetator in cadrul echipei FAIR-MEDIASIND.   
15:30 - 16:00:  Procesul de dezvoltare și implementare a curriculumului; crearea materialelor, reutilizarea resurselor creative de învățare; asigurarea calității.  Masă rotundă: coordonator dl.Popoiu Constantin cercetător în cadrul echipei de proiect FAIR- MEDIASIND.
16:00 - 16:30: Concluzii și încheierea simpozionului, dl. Leonard – Octavian Pădureț.



Proiectul este coordonat de British Council si  implică 9 parteneri din patru țări Bulgaria, Grecia, România și Marea Britanie. Din România, alături de FAIR MediaSind, participă Institutul Național de Cercetare si Formare Culturală.


Pentru ca proiectul să aibă o strânsă legătură cu piaţa muncii, preşedintele FAIR-MediaSind, Leonard Pădureţ, a subliniat importanţa  funcţionării Comitetului Naţional al Stakeholderilor (National Stakeholders Committees), din care fac parte principalele  instituţii din cultură şi mass-media, precum şi liber profesionişti din domeniu. Aceştia vor  participa la interviuri, focus-grupuri şi întâlniri, cu scopul de a identifica şi analiza nevoile de competenţe, lacunele şi lipsurile care afectează domeniul şi vor identifica tendinţele forţei de muncă în acest sector. 



Aceste programe de învăţare vor fi concepute, iniţial, pentru două profesii din domeniul audiovizual: sound manager şi editor video/film. Ele vor acoperi următoarele domenii: managementul artelor, noi tehnologii digitale şi antreprenoriat cultural. Ulterior, programele de învăţare vor fi adaptate în vederea utilizării pentru o gamă mai largă de profesii şi de alte domenii ale sectorului creativ şi cultural, urmărindu-se ca materialul produs de proiectul Live Skills să fie transferabil şi sustenabil.


Departament Comunicare FAIR-MediaSind

                                                                              Bucureşti,  28 februarie 2020

MediaSind - partener media în proiectul Spring IT!

postat 25 feb. 2020, 08:21 de Office Mediasind   [ actualizat la 25 feb. 2020, 08:33 ]


Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind susține și este partener media în cadrul proiectul Spring IT organizat în perioada 2-6 martie de Sindicatul Studenților din Facultatea de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică - SiSC.
Vă prezentăm în continuare comunicatul colegilor de la SiSC:


În perioada 2-6 martie, Sindicatul Studenților din Facultatea de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică (SiSC) pregătește cea de-a IX-a ediție a proiectului Spring IT

SiSC este cea mai veche organizație studențească din Academia de Studii Economice din București, care a realizat peste 200 de proiecte, desfășurate cu succes, în decursul a 23 de ani de activitate. Mii de studenți au fost influențați anual,  în mod pozitiv, atât în dezvoltarea profesională, cât și în cea personală.

Spring IT este un proiect ce are drept scop principal facilitarea contactului dintre studenți și reprezentanții unor firme importante din domeniul IT, oferind acces la o varietate de informații și tehnologii de actualitate pe piața muncii.

Ediția din această primăvară se va desfășura în cadrul ASE, Clădirea „Virgil Madgearu”, sala 2013. În cadrul primei etape, „Meet the Companies”, studenții au oportunitatea să interacționeze și să afle posibilitățile de angajare ale următoarelor companii: KPMG, Accenture, Ericsson, Softbinator, Adobe, Cegeka, American Greetings, 4PSA, Allianz Technology, EY, UBISOFT, Cornerstone Technologies, Creative Board Gaming. De asemenea, studenții au ocazia să participe la workshopuri ce își propun să abordeze diverse teme, atât pe partea de hardskills, cât și pe partea de softskills.

Înscrierea se face online, în perioada 24 februarie - 1 martie, în urma completării formularului, aflat pe site-ul http://springit.sisc.ro/. În cadrul acestuia, participanții își vor atașa CV-urile, ce vor fi preluate de companiile partenere.

            Mai multe informații se găsesc pe site și pe pagina de Facebook a proiectului: https://www.facebook.com/spring.it.sisc, unde echipa este pregătită să răspundă la orice întrebare.

Pentru orice nelămurire, coordonatorii proiectului vă stau la dispoziție:

 

Tania Podoleanu, telefon: 0754470608, mail: podoleanutanya@gmail.com

Mihai Sîrbu, telefon: 0720116168, mail: andreimihai.sirbu@gmail.com


Proiectul european Live Skills a ajuns la Muzeul Satului din Bucureşti

postat 30 ian. 2020, 05:17 de Office Mediasind   [ actualizat la 30 ian. 2020, 05:31 ]

Federaţia Cultură şi Mass-Media FAIR-MediaSind a organizat  astăzi, 30 ianuarie 2020, la Muzeul Naţional al  Satului Dimitrie Gusti din Bucureşti,  două conferinte  în cadrul proiectului susţinut de Comisia Europeană - Live Skills, Dezvoltarea sistemului de formare profesională în sectorul Cultură şi Mass-Media".

Cele două evenimente  au  abordat tematicile  Antreprenoriat Cultural,  Noi Tehnologii - Tehnici de marketing digital şi metode adecvate, şi Managementul Artelor,  sub denumirea Atelier Demonstration şi Atelier Tester şi au fost  susţinute de trainer conf dr. Alexandra Zbuchea. 
 
Proiectul este coordonat de British Council si  implică 9 parteneri din patru țări Bulgaria, Grecia, România și Marea Britanie. Din România, alături de FAIR MediaSind, participă Institutul Național de Cercetare si Formare Culturală.

In deschiderea lucrărilor, Președintele FAIR-MEDIASIND, Leonard Pădureț, a făcut o prezentare a proiectului Live Skills,  a prezentat instituțiile membre ale Comitetului Român Stakeholders și a mulțumit Directorului Muzeului Satului, conf.dr. Paulina Popoiu, pentru susținerea  proiectului Live Skills și pentru faptul ca această instituţie  găzduiește in sediul central seminariile organizate în cadrul proiectului. 



La rândul său,  preşedintele executiv al FAIR-MediaSind, Cristi Godinac,  a susţinut sprijinul jurnaliştilor, membri ai Sindicatului Roman al Jurnaliştilor MediaSind, în cadrul acestui proiect şi a arătat că Federaţia FAIR-MediaSind a demonstrat că  ştie să se implice cu succes şi în programe de formare de profesionare care să susţină partenerii sociali din cultură şi mass-media: "Iată că FAIR-MediaSind nu se ocupă doar de acţiuni revendicative, greve, negocieri de contracte colective în principalele instituţii din domeniu, ci vine şi în sprijinul partenerilor sociali, ai lucrătorilor şi angajatorilor din cultură şi mass-media pentru formarea continuă şi la un nivel proifesionist al acestora". - a încheiat liderul sindical. 

 



Pentru ca proiectul să aibă o strânsă legătură cu piaţa muncii, preşedintele FAIR-MediaSind, Leonard Pădureţ, a subliniat importanţa  funcţionării Comitetului Naţional al Stakeholderilor (National Stakeholders Committees), din care fac parte principalele  instituţii din cultură şi mass-media, precum şi liber profesionişti din domeniu. Aceştia vor  participa la interviuri, focus-grupuri şi întâlniri, cu scopul de a identifica şi analiza nevoile de competenţe, lacunele şi lipsurile care afectează domeniul şi vor identifica tendinţele forţei de muncă în acest sector. 



Aceste programe de învăţare vor fi concepute, iniţial, pentru două profesii din domeniul audiovizual: sound manager şi editor video/film. Ele vor acoperi următoarele domenii: managementul artelor, noi tehnologii digitale şi antreprenoriat cultural. Ulterior, programele de învăţare vor fi adaptate în vederea utilizării pentru o gamă mai largă de profesii şi de alte domenii ale sectorului creativ şi cultural, urmărindu-se ca materialul produs de proiectul Live Skills să fie transferabil şi sustenabil.


Departament Comunicare FAIR-MediaSind

                                                                                                  Bucureşti,  30 ianuarie 2020

Solicităm ARACIS să își asume public protejarea valorilor democrației, pieței libere și ale statului de drept!

postat 7 ian. 2020, 09:34 de Office Mediasind   [ actualizat la 7 ian. 2020, 10:24 ]

Sindicatul Român al Jurnaliştilor MediaSind susţine demersul  reprezentanților mediului academic, al principalelor organizaţii profesionale din media şi al societăţii civile privind menţinerea a două materii fundamentale pentru jurnalism -  Deontologia şi Dreptul comunicării/Legislaţia media în examenele de finalizare a studiilor.


"Nu există act profesional în jurnalism, în relații publice sau în publicitate dacă sunt depășite limitele legii sau limitele impuse de către deontologia profesiei. Nu există act profesional responsabil fără înțelegerea acestor limite. Iar existența și apărarea democrației, a pieței libere și a statului de drept depind de un corp profesional în jurnalism, relații publice și publicitate.
Deprofesionalizarea în relații publice și publicitate este primul pas în instaurarea unui regim autoritar, cu interese reduse în menținerea transparenței decizionale în instituțiile publice, a transparenței afacerilor, a pieței libere. Din păcate, istoria recentă a României a demonstrat că un regim totalitar, cum a fost regimul comunist, nu permite nici măcar existența profesiilor de specialist în relații publice și specialist în publicitate, iar jurnaliștii sunt instrumentalizați în propagandă și legitimarea puterii abuzive." -sustin profesionistii din domeniu.  

Vă prezentăm în continuare scrisoarea deschisă adresată ARACIS:

Departament Comunicare SRJ MediaSind
Bucuresti, 7 ianuarie 2019


Scrisoare deschisă către ARACIS

Solicităm ARACIS să își asume public protejarea valorilor democrației, pieței libere și ale statului de drept, 

Prin reintroducerea explicită a disciplinei Deontologie în rândul disciplinelor obligatorii și a disciplinei Legislație media/ Dreptul comunicării în rândul disciplinelor recomandate, pentru toate programele de comunicare publică din România.


Noi, reprezentanți ai mediului academic, ai mediului de afaceri și ai societății civile din România, cerem Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS) îndreptarea unei erori materiale din documentul care stabilește standardele domeniului Științele Comunicării pentru universitățile publice și private din România. Necorectarea cu celeritate a acestei erori materiale poate avea consecințe foarte grave, pe termen lung, atât pentru mediul universitar românesc, cât și pentru statul de drept, democrația și piața liberă din țara noastră.

Mai precis, cerem reintroducerea explicită a disciplinei Deontologie în rândul disciplinelor obligatorii și a disciplinei Legislație media/ Dreptul comunicării în rândul disciplinelor recomandate, pentru toate programele de comunicare publică din România.

Cele două materii fundamentale pentru orice profesionist în comunicare publică dintr-o țară cu democrație și piață liberă funcționale apăreau în Standardele de calitate în 2017, sub numele Deontologie profesională și Legislație în domeniul comunicării (ARACIS, 2017, pp. 13 și 15). După revizuirile succesive din ultimii doi ani, Deontologia și Dreptul comunicării au dispărut din lista de materii obligatorii, respectiv complementare, pentru Științele Comunicării, dar apar în continuare în Standardele de calitate ARACIS din 2019, la toate celelalte domenii coordonate de către Comisia 4 a Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior, de la domeniul Asistență socială la cel de Științe militare.

La 30 de ani de la momentul în care România a ales un drum democratic, alături de celelalte țări cu un stat de drept, o piață liberă și o democrație funcționale, considerăm că instituțiile statului, care asigură păstrarea calității actului de predare în învățământul superior și/ sau care au atribuții de reglementare a învățământului românesc trebuie să-și asume public aceste valori. ARACIS este într-o poziție privilegiată din acest punct de vedere, putând cere în mod explicit universităților publice și private din România să pregătească specialiști în publicitate, în relații publice și în jurnalism care vor proteja, în continuare, statul de drept, democrația și piața liberă, și în viitor.


Efectele erorii materiale din documentele ARACIS au apărut deja

Vineri, 13 decembrie 2019, Consiliul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, din Universitatea din București, a votat excluderea disciplinelor Deontologie și Drept din programa de licență pentru specializările Publicitate și Comunicare și Relații Publice. Pozițiile exprimate de cei care au votat în acest fel, la propunerea decanului interimar, conf. univ. dr. Silvia Branea, și a Directorului Departamentului de Antropologie Culturală și Comunicare, conf. univ. dr. Antonio Momoc, au vizat următoarele aspecte:

  • disciplinele Deontologie și Drept nu sunt considerate fundamentale în Standardele ARACIS pentru domeniul Științelor comunicării,

  • eliminarea celor două discipline a fost cerută de studenți,

  • examenul de licență trebuie să fie în acord cu piața muncii (care, în consecință, nu are cerințe legate de cunoștințe de legislație și deontologie).

Practic, o eroare materială a dus la formarea percepției, fundamental greșite, că respectarea deontologiei și a legislației în vigoare nu este relevantă în publicitate și relații publice – o percepție falsă, fără legătură nici cu ceea ce se întâmplă în mediul profesional sau academic din România, nici cu ceea ce se întâmplă în mediul profesional sau academic din restul țărilor cu democrație și piață liberă funcționale.

Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării (FJSC) este prima facultate de acest fel înființată după 1989. La FJSC au fost lansate primele cursuri de jurnalism, de relații publice și de publicitate și a fost înființată prima Școală Doctorală în Științele Comunicării din România. FJSC este principalul furnizor de specialiști de comunicare în România, de aproape trei decenii. Este foarte posibil ca fără programele de studii de jurnalism, relații publice și publicitate de la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București, democrația și piața liberă din România să se fi dezvoltat mai greu, iar traseul european al țării noastre ar fi fost diferit. 

O poziție publică, din interiorul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării și al Universității din București, în sensul deprofesionalizării în publicitate și relații publice, poate avea consecințe la nivelul întregului mediu universitar.

Deprofesionalizarea în relații publice și publicitate este primul pas în instaurarea unui regim autoritar, cu interese reduse în menținerea transparenței decizionale în instituțiile publice, a transparenței afacerilor, a pieței libere. Din păcate, istoria recentă a României a demonstrat că un regim totalitar, cum a fost regimul comunist, nu permite nici măcar existența profesiilor de specialist în relații publice și specialist în publicitate, iar jurnaliștii sunt instrumentalizați în propagandă și legitimarea puterii abuzive.


Industriile de comunicare au nevoie de specialiști cu o bază solidă de deontologie și dreptul comunicării


În România, comunicarea publică nu este reglementată numai prin intermediul Constituției și al Codului Penal, ci și prin intermediul unei legislații specifice ( de exemplu, Codul Audiovizual, legislația privind publicitatea sau legislația privind accesul la informațiile de interes public). În plus, toate cele trei corpuri profesionale din jurnalism, relații publice și publicitate au elaborat un set clar de valori și norme profesionale, grupate în coduri deontologice asumate explicit.

În publicitate, Consiliul Român pentru Publicitate este partenerul instituțiilor de reglementare publice în aplicarea unor standarde înalte în comunicarea comercială, reunite în Codul RAC. Consiliul Român pentru Publicitate sau Romanian Advertising Council (RAC) se autodefinește drept „o organizație profesională, non-guvernamentală, non profit și independenta. Activitatea de bază a Consiliului este autoreglementarea în publicitate.” Cu ajutorul RAC, marea majoritate a campaniilor de comunicare comercială se desfășoară, în România, în condițiile legii și ale codului deontologic, autoasumat de agențiile de publicitate.

În relații publice, Asociația Română de Relații Publice (ARRP) și-a asumat în mod public susținerea integrității procesionale și a valorilor etice și recomandă adoptarea declarației de la Helsinki drept „set de standarde profesionale menite să ne definească industria.” Asociația Registrul Român de Lobby are, de asemenea, un cod de etică clar definit.

În jurnalism, încălcarea normelor din legislația audiovizuală poate duce la amenzi și chiar la retragerea licenței postului de radio sau de televiziune. Ani de zile, Codul deontologic unificat pentru jurnaliști a fost anexă la Contractul Colectiv de Muncă, la nivel de ramură.

Prin urmare, industriile comunicării recunosc și susțin pregătirea universitară în domeniul deontologiei și al legislației de media. Fără aceste cunoștințe de bază, oricărui specialist îi va fi imposibil să se integreze pe piața muncii.


Deontologia și Dreptul Comunicării în mediul academic românesc

Potrivit documentelor adoptate de către Facultățile care pregătesc specialiști în comunicare publică, și avizate de către Senatele universităților publice și particulare din România, marea majoritate își asumă în mod explicit pregătirea unor specialiști cu competențe de deontologie. 

Din 23 de programe de jurnalism care apar în Hotărârea de Guvern 326 din 2019, numai două (Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați și Universitatea „Ovidius” din Constanța) nu pun, în lista competențelor absolvenților programelor de jurnalism, competențe de abordare etică și deontologică a situațiilor profesionale. Toate facultățile au, însă, un curs de Etică și Deontologie profesională obligatoriu. Două universități, „Andrei Șaguna” din Constanța și Universitatea din Pitești, nu au încă un supliment la diplomă pe site-ul Registrului Național al Calificărilor din Învățământul Superior (RNCIS), și nu au putut fi analizate.

Pentru specializarea publicitate, există numai cinci programe acreditate sau autorizate în țară. Toate documentele publice indică obligativitatea cursurilor de Deontologie și Drept, și competențe de abordare etică și deontologică a situațiilor profesionale. O singură universitate, Școala Națională de Studii Politice și Administrative, nu are un document public în acest sens și nu a putut fi analizată.

Cele mai multe programe universitare în științele comunicării sunt pentru specializarea Comunicare și relații publice (principalul furnizor de profesioniști de comunicare pentru instituțiile publice din România). Din 32 de programe acreditate sau autorizate, patru nu prezintă explicit competențe de deontologie, dar au cursuri obligatorii de drept și de deontologie. Este vorba despre două programe la Facultatea de Litere a Universității din București, un program la Universitatea de Vest „Vasile Goldiș” din Arad și un program la Universitatea „Titu Maiorescu” din București. O universitate, Universitatea „Transilvania” din Brașov are un program fără nici un curs explicit de deontologie sau drept. Patru universități nu au un supliment la diplomă public: Școala Națională de Studii Politice și Administrative, Universitatea Creștină „Dimitrie Cantemir” din București, Universitatea Ecologică din București și Universitatea „Sapientia” din Cluj-Napoca. 

Deontologia și cunoașterea legislației sunt esențiale pentru orice profesie pentru care sunt pregătiți studenții, în orice universitate publică sau privată. Este imposibil să cerem performanțe academice din partea studenților, performanțe profesionale din partea licențiaților, dacă nu dorim ca aceștia să cunoască reguli, norme, regulamente stabilite și respectate de asociații naționale și internaționale din jurnalism, relații publice și publicitate. 

Drept urmare, cerem Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS) îndreptarea unei erori materiale din Standardele de calitate pentru domeniul Științele comunicării, prin reintroducerea explicită a disciplinei Deontologie în rândul disciplinelor obligatorii și a disciplinei Legislație media/ Dreptul comunicării în rândul disciplinelor recomandate, pentru toate programele de comunicare publică din România.

Necorectarea cu celeritate a acestei erori materiale poate avea consecințe foarte grave, pe termen lung, atât pentru mediul universitar românesc, cât și pentru statul de drept, democrația și piața liberă din țara noastră.


Lista semnatarilor rămâne deschisă, pentru toți cei care vor să se alăture demersului nostru.


Lector univ. dr. Melinda Izabela ACHIM, Facultatea de Litere, Centrul Universitar Nord din Baia Mare, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca

Lector univ. dr. Andrei Alexandru ACHIM, Facultatea de Litere, Centrul Universitar Nord din Baia Mare, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca

Prof. univ. dr. Dragoș Paul ALIGICĂ, Facultatea de Administrație și Afaceri, Universitatea din București

Asist univ. dr. Gheorghe ANGHEL, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București

Lector univ. dr. Anca ANTON, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București

Prof. univ. dr. Brîndușa ARMANCA, Facultatea de Științe Umaniste și Sociale, Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad

Lector univ. dr. Anabella BEJU, Facultatea de Științe Socio-Umane, Universitatea "Lucian Blaga" din Sibiu

Lector univ. dr. Vasile Cătălin BOBB, Facultatea de Litere, Centrul Universitar Nord din Baia Mare, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca

Lector univ. dr. Irene BUHĂNIȚĂ, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București

Elena CALISTRU, Președinte, Funky Citizens

Monica CERCELESCU, avocat, specialist în dreptul comunicării

Prof. univ. dr. emerit Cristina COMAN, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București

Prof. univ. dr. emerit Mihai COMAN, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București

Victor DOBRE, Membru în Consiliul Director al Consiliului Român pentru Publicitate / reprezentant IAA România

Lector univ. dr. Iovan DREHE, Facultatea de Litere, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca

Conf. univ. dr. Delia DUMINICĂ, Facultatea de Științe ale Educației, Științe Sociale şi Psihologie, Universitatea din Pitești

Conf. univ. dr. Daniela DUNCA, Facultatea de Litere, Centrul Universitar Nord din Baia Mare, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca

Prof. univ. dr. Petru DUNCA, Facultatea de Litere, Centrul Universitar Nord din Baia Mare, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca

Lector univ. dr. Ioan Claudiu FARCAȘ, Facultatea de Litere, Centrul Universitar Nord din Baia Mare, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca

Lector univ. dr. Otilia GĂINAR, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București

Prof. asoc. dr. Ioan GHERGHEL, Facultatea de Litere, Centrul Universitar Nord din Baia Mare, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca

Cristi GODINAC, Președinte, Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind

Cristina GUSETH, Director, Freedom House România

IAA - România (International Advertising Association - România)

Alexandra ILINCA, cadru didactic asociat - publicitate, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București

Lector univ. dr. Florica IUHAȘ, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București

Lector univ. dr. Alexandru LĂZESCU, Facultatea de Litere, Universitatea „A. I. Cuza” din Iași

Lector univ. dr. Antonia MATEI, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București

Prof. univ. dr. Mihaela MIROIU, Facultatea de Ştiinţe Politice, Școala Națională de Studii Politice și Administrative

Conf. univ. dr. Raluca MUREȘAN, Facultatea de Științe Socio-Umane, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu 

Lector univ. dr. Mihaela PĂUN, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București

Conf. univ. dr. Raluca PETRE, Facultatea de Litere, Universitatea „Ovidius” din Constanța

Lector univ. dr. Daniela POPA, Facultatea de Comunicare și Relații Internaționale, Universitatea „Danubius” din Galați

Drd. Marian POPOVICI, cadru didactic asociat - jurnalism, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București

Lector univ. dr. Manuela PREOTEASA, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București

Sorin PSATTA, cadru didactic asociat - publicitate, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București

Prof. univ. dr. Raluca-Nicoleta RADU, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București

Lector univ. dr. Minodora SĂLCUDEAN, Facultatea de Științe Socio-Umane, Universitatea "Lucian Blaga" din Sibiu

Lector univ. dr. Emilia ȘERCAN, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București

Cătălin TENIȚĂ, co-fondator, Geeks 4 Democracy

Lector univ. dr. Ioan Ştefan TOHĂTAN, Facultatea de Litere, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca

Lector univ. dr. Valentin VÎLCU, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București

Prof. univ. dr. Marian ZULEAN, Facultatea de Administrație și Afaceri, Universitatea din București



1-10 of 460