News‎ > ‎

HotNews.ro:Raport de respingere pentru proiectul lui Silviu Prigoana ca presa scrisa sa intre sub incidenta CNA

postat 7 dec. 2010, 13:53 de Office Mediasind   [ actualizat la 7 dec. 2010, 14:25 ]
Nota FRJ  MediaSind: Din fericire pentru public, aceasta stire corect prezentata de site-ul de stiri a "scapat"  de cenzura lui Dan Tapalaga de la HotNews, cel care este aparatorul neconditionat al celor de la Putere, indiferent care este aceasta. Acest  sef-jurnalist fara scrupule a cenzurat in repetate randuri orice reactie a MediaSind impotriva celor care incearca sa limiteze dreptul constitutional si european al presei de a critica abuzurile comise de catre cei aflati, vremelnic, la putere, inclusiv petitia depusa de CSDR si MediaSind la Parlamentul European impotriva Strategiei Nationale, prin care jurnalistii sunt asimilati cu terorismul.
 Felicitari 
colegilor de la  HotNews pentru curajul de a elimina embargoul impus de seful lor, Dan Tapalaga, impotriva FRJ MediaSind si a drepturilor jurnalistilor!

Comisia pentru cultura din Senat a intocmit, marti, in unanimitate, un raport de respingere a propunerii legislative a deputatului PDL Silviu Prigoana prin care presa scrisa si site-urile de informatii ar fi intrat sub incidenta Consiliului National al Audiovizualului (CNA), relateaza Agerpres.

Senatorul PSD Georgica Severin a sustinut ca propunerea legislativa "instituie in primul rand autocenzura si apoi cenzura", motiv pentru care PSD nu il sustine.

Presedintele MediaSind, Cristi Godinac, a afirmat ca in opinia sa propunerea legislativa a lui Silviu Prigoana este "o continuare, un pui" al Strategiei Nationale de Aparare, care inscrie campaniile de presa in randul amenintarilor la adresa sigurantei nationale.

Pe de alta parte, Silviu Prigoana a explicat ca propunerea sa legislativa nu reprezinta 'un pumn in gura presei, o botnita', ci doar o reglementare prin lege a domeniului legat de presa scrisa.

"O reglementare este necesara fiindca audiovizualul citeaza drept sursa presa scrisa, site-urile de internet, care nu raspund in fata nimanui si pot sa scrie orice. Orice neadevar capata credibilitate prin faptul ca este preluat, uneori fara sa fie verificata informatia, de televiziuni si radiouri. (...) In Uniunea Europeana presa de informatii este foarte strict reglementata, in sensul ca publicatiile se declara singure de informatii si primesc o licenta", a spus Prigoana.

El a adaugat ca intentioneaza sa solicite "imperativ" CNA-ului sa dea o reglementare prin care audiovizualul sa nu mai poata cita drept sursa presa scrisa.

Raport de respingere pentru proiectul prin care SRTV putea infiinta noi canale cu acordul Parlamentului

Comisia pentru cultura din Senat, a intocmit marti, in unanimitate, un raport de respingere pentru propunerea legislativa a deputatului PDL, Silviu Prigoana, prin care SRTV-ul ar fi putut infiinta noi canale de televiziune numai cu aprobarea Parlamentului.

Silviu Prigoana propunea, de asemenea, ca in TVR sa existe patru canale de baza - TVR1, TVR2, TVR Cultural si TVR International. Propunerea legislativa continea, intr-o prima faza, si prevederea ca TVR International sa fie transferata catre Ministerul Afacerilor Externe (MAE), insa initiatorul si-a retras aceasta propunere in timpul dezbaterilor din comisia de specialitate din Senat.

"Rolul TVR-ului in ultima vreme a fost sa infiinteze televiziuni. Tinde sa ajunga la 10 canale si acest lucru cu finantare de la bugetul de stat. In proiectul de buget solicita bani pentru investitii, iar apoi infiinteaza noi televiziuni. In fiecare an, depasirile de buget sunt suportate la rectificarile bugetare. Anul acesta va fi o depasire de buget de aproximativ 20 de milioane de euro. (...) Prin acest proiect de lege solicit ca orice alt post, in afara de TVR1, TVR2, TVR Cultural si TVR International, sa se infiinteze cu acordul Parlamentului, cel care valideaza si Consiliul de Administratie al SRTV", a declarat Prigoana, sustinand, de asemenea, si desfiintarea TVR3 si TVR Info.

In replica, directorul general al SRTV, Alexandru Lazescu, a explicat ca prin eliminarea TVR3 si TVR Info s-ar economisi 1% la buget.

"Televiziunea publica are trei surse de finantare. Una este reprezentata de taxa, a doua de o alocatie bugetara, iar cea de-a treia din publicitate. Alocatia bugetara nu are nici o legatura cu investitiile, ea se duce de fapt la factura de emisie, adica spre furnizorul de servicii, de transmisie. Daca am elimina TVR3 si TVR Info, am face o economie de numai 1%', a declarat acesta.

Totodata, Lazescu a tinut sa clarifice faptul ca nu este vorba de infiintarea de noi televiziuni, ci de canale ale aceleiasi televiziuni.

"Noi nu vorbim aici de alte televiziuni, ci de noi canale. In Polonia, exista noua canale tematice si 14 canale regionale. Televiziunea publica este una singura, insa are mai multe canale. Trebuie sa intelegem aceasta distinctie", a conchis acesta.


Articol publicat de HotNews.ro
Comments