Codul deontologic

INFORMARE DE PRESA

Presa din Romania si-a stabilit regulile dupa care o sa joace

Pentru prima oara, reprezentantii a peste 20 de asociatii si institutii prezenti la cea de a treia reuniune a Conventiei Organizatiilor de Media (COM) s-au pus de acord privind un set de reguli care are sanse sa fie asumat de intreaga piata mass media.

Dezbaterile au avut loc in cadrul programului Autoreglementarea in media demarat in urma cu un an si jumatate. In toata aceasta perioada, la setul de reglementari au lucrat reprezentanti ai organizatiilor neguvernamentale de media, ai sindicatelor, ai organizatiilor profesionale, ai patronatelor, autoritatilor publice, ale mediilor academice si chiar ai publicului.

Toate aceste au ca rezultat un cod care unifica principiile deontologice pe care aceste organizatii le promovau individual pana acum.

De asemenea s-a hotarat infiintarea unui Grup pentru Bune Practici Jurnalistice care va incerca sa coalizeze toate fortele mass - media, de la jurnalisti si investitori, pana la analisti si public.

Grupul isi propune sa contribuie la imbunatatirea calitatii actului jurnalistic prin semnalarea publica a derapajelor de natura deontologica de care se fac responsabili jurnalistii si companiile de presa si prin promovarea de programe de educatie in domeniul eticii jurnalistice si al consumului de presa.

In perioada imediat urmatoare, organizatiile care au aderat deja la Codul Unic isi cauta aliati in randul ziaristilor, patronilor si a altor ONG-uri .

Ioana Avadani, director Centrul pentru Jurnalism Independent Bucuresti: “Codul este expresia dorintei jurnalistilor de a-si face meseria onest si in respectul interesului public. De capacitatea noastra de a-l implementa va depinde in viitor atat credibilitatea presei cat si statutul social al profesiei. In pofida perceptiei larg raspandite, comportamentul etic in presa chiar face bine la afaceri”.

Cristi Godinac, presedinte MediaSind: “In aceasta perioada de criza este mai important ca niciodata sa ramanem uniti”.

Cezar Ion, presedinte Asociatia Jurnalistilor din Romania: “Deja AJR si CRP au facut impreuna progrese importante pentru autoreglementare din punctul de vedere strict al profesionistilor media. Odata cu adoptarea Codului Unic, lucrurile au trecut la nivelul urmator: societatea civila si-a gasit o voce unitara pentru rezolvarea problemelor existente in mass - media”.

 

Ċ
Cristi Godinac,
7 oct. 2010, 04:32
Ċ
Cristi Godinac,
7 oct. 2010, 04:35
Ċ
Cristi Godinac,
7 oct. 2010, 04:34